مجله پزشکی

اشتراک گذاری

عمل بینی استخوانی + هزینه + عکس قبل و بعد

در میان انواع جراحی زیبایی بینی ، عمل بینی استخوانی نتایج بسیار زیبا و جذابی را برای متقاضیان به ارمغان می آورد.  برخی، بینی های خود را بر اساس قومیت و نژاد و برخی دیگر آنها را در زمره بینی های گوشتی و استخوانی قرار می‌دهند. افرادی که از وضعیت صورت خود به خصوص بینی ناراضی هستند برای انجام جراحی بینی به جراحان پلاستیک یا گوش و حلق و بینی مراجعه می‌کنند. در این مقاله دکتر سعید سهراب پور بهترین جراح بینی تهران اطلاعات جامعی در مورد عمل بینی استخوانی در اختیار شما قرار داده است.

جراحی زیبایی بینی در ایران مانند بسیاری از نقاط جهان یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین جراحی های زیبایی است و زنان و مردان ایرانی تمایل دارند بینی هایی متناسب با صورت خود داشته باشند و معتقدند صورتشان باید همیشه در بهترین حالت باشد. برخی از افراد بینی های استخوانی نازکی دارند و از فرم بینی خود ناراضی هستند. از سوی دیگر، برخی دیگر دارای بینی گوشتی با قسمت غضروفی هستند. همه این افراد فکر می‌کنند که فرم و اندازه بینی آنها با صورتشان متناسب نیست و به همین دلیل تمایل به جراحی بینی دارند. در ادامه ما در مورد بینی استخوانی، ویژگی ها و جراحی های آن صحبت خواهیم کرد.

 

عمل بینی استخوانی - دکتر سعید سهراب پور

 

بینی استخوانی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

بینی های استخوانی آنهایی هستند که دارای پل برجسته هستند که باعث می‌شود بینی ظاهری منحنی و قوزدار داشته باشد. بسیاری از افراد برای پل بینی قوزدار خود به جراح مراجعه می‌کنند. این برجستگی در افراد مختلف متفاوت است و اندازه در همه یکسان نیست، بنابراین روش عمل بینی استخوانی نیز متفاوت است که بر اساس اندازه تغییر شکل یا تغییر برجستگی است. خواص و ویژگی های بینی نیز در زنان با مردان متفاوت است، بنابراین باید به این موضوع نیز توجه شود، که در ادامه به آن می‌پردازیم.

برجسته ترین ویژگی بینی های استخوانی، سطوح استخوانی برآمده، کشیده و ناهموار است که به جذابیت چهره آسیب می‌رساند. این مشکلات اغلب به دلیل عدم تقارن صورت در نتیجه صدمات ناشی از تصادف و برخورد ایجاد می‌شود. معمولا این برآمدگی ها و ناهماهنگی ها در فاصله نزدیک بیشتر به چشم می‌خورد. این عدم تطابق باعث می‌شود ترکیب صورت نامطلوب به نظر برسد و افراد برای انجام عمل بینی استخوانی ترغیب شوند.

اگر از دراز بودن ، افتادگی نوک بینی ، عقابی بودن و داشتن قوز زیاد بر روی استخوان بینی خود ناراضی هستید و احساس می کنید بینی شما مناسب با چهره تان نیست برای دریافت مشاوره و همچنین تعیین نوبت می توانید فرم تماس زیر را پر کنید. 

با جراحی بینی استخوانی چه مواردی را می‌توان اصلاح کرد؟

جراحی بینی استخوانی

افرادی که نیاز به رفع عیوب خود با عمل بینی استخوانی دارند به بهترین جراح بینی استخوانی تهران مراجعه می‌کنند، این افراد این شانس را دارند که بعد از جراحی بینی استخوانی در تهران، زیبایی بسیار بیشتری داشته باشند؛ زیرا پوست بینی و استحکام غضروف ها از تفاوت های مهم بینی استخوانی هستند که در عمل بینی استخوانی اصلاح می‌شوند. برخی از موارد قابل اصلاح با عمل جراحی بینی استخوانی شامل موارد زیر می‌‌شود:

  • وجود قوز یا فرورفتگی در تیغه بینی
  • تیغه بینی کج
  • بینی عقابی
  • عدم تقارن سوراخ های بینی
  • بینی بزرگ
  • افتادگی نوک بینی

ساختار بینی استخوانی چگونه است؟

آناتومی بینی استخوانی

ساختار استخوان بینی مانند یک هرم است. بینی های استخوانی نازک تر و انعطاف پذیرتر از بینی های گوشتی هستند. بنابراین عمل بینی استخوانی و اصلاح آنها ، در قیاس با جراحی بینی پهن و گوشتی برای جراح راحت تر بوده و نتایج نهایی بسیار بهتر است. 

بینی های بیرون زده و رومی ‌از گروه بینی های استخوانی هستند. تمرکز جراح در عمل بینی استخوانی بر روی پل بینی است. انعطاف پذیری بینی نقش مهمی ‌در جراحی دارد. بسته به نوع بینی، هر جراح غضروف را کم یا زیاد می‌کند.

خاصیت ارتجاعی پوست فاکتور مهمی است که در جراحی بینی استخوانی باید به آن توجه کرد، در حالی که در مورد بینی های گوشتی که خاصیت ارتجاعی پوستی زیادی ندارند، جراحی زیبایی بینی های گوشتی تاثیر کمتری دارد.

مزایای عمل بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی

عمل بینی استخوانی نه تنها می‌تواند ظاهر و عملکرد بینی را بهتر کند، بلکه می‌تواند اعتماد به نفس را بهبود بخشد و سال ها خودآگاهی ناشی از ظاهر بینی شما را از بین ببرد. جراحی بینی استخوانی می‌تواند:

  • اندازه بینی را کم یا زیاد کنید
  • به سوراخ های بینی شکل جدیدی بدهید
  • نوک بینی را کاهش دهید
  • پل را کم کنید
  • تعادل و هماهنگی بین سایر ویژگی های صورت را افزایش دهید
  • تأثیر مثبتی بر زیبایی کلی صورت شما داشته باشد
  • مشکلات مربوط به انحراف سپتوم را اصلاح کنید
  • بهبود تنفس

جراحی بینی استخوانی چطور انجام می‌شود؟

مراحل عمل بینی استخوانی

همانطور که قبلا ذکر شد، در ایران، مردم معمولا بینی خود را به دو دسته گوشتی و استخوانی تقسیم می‌کنند. این طبقه بندی هیچ مبنای علمی‌ندارد، اما جراحان از این اصطلاحات برای ارتباط بهتر با بیماران استفاده می‌کنند. تفاوت اصلی این نوع بینی ها ضخامت پوست روی بینی است.

در حالی که پوست ضخیم بینی های گوشتی را می‌پوشاند، بینی های استخوانی پوست نازک تری دارند و لایه ای از چربی روی آنها وجود دارد. در عمل بینی استخوانی در تهران جراح باید بتواند ناحیه اطراف بینی را کوچک کند تا یک نوک ساده و نوک تیز ایجاد کند که کار آسانی نیست.

در برخی موارد در حین جراحی بینی استخوانی ، انحراف و انحنای تیغه بینی (غضروفی که سوراخ های بینی را به دو قسمت تقسیم می‌کند) اصلاح می‌شود. برای اصلاح برآمدگی بالای بینی استخوانی قبل از جراحی، جراح اطمینان حاصل می‌کند که عمل جراحی مشکل تنفسی ایجاد نمی‌کند.

بینی های استخوانی اغلب انحنای بیشتری در پل های خود دارند. رشد بیش از حد ناخوشایند غضروف بینی می‌تواند ناشی از عوامل ارثی یا شکستگی استخوان در اثر حوادث باشد. این رشد مداوم غضروف بینی علت استخوانی بینی است.

قبل و بعد از عمل بینی استخوانی

بینی های استخوانی یا بیرون زده به خودی خود پوست نازکی دارند. این پوست نازک به جراح کمک می‌کند تا استخوان بینی را در حین عمل کاملا تراشیده و نتیجه عمل را شگفت انگیزتر کند. به طور خلاصه، بینی های استخوانی سه ویژگی اصلی دارند:

  • دارای قوز روی پل بینی است
  • پوست انعطاف پذیر و نازک
  • بافت ها و غضروف های قوی

ساختار بینی دارای سه لایه اصلی است. ابتدا یک لایه عضلانی نازک که متصل می‌شود. دوم لایه ای از غضروف استخوانی است و لایه سوم لایه ای است که داخل مخاط بینی را می‌پوشاند.

 غضروف در بینی های استخوانی مقاوم تر و در بینی های گوشتی ضعیف تر است. بینی های استخوانی معمولاً در پل های خود خمیدگی و انحنای بیشتری دارند.

رشد بیش از حد غضروف بینی می‌تواند ناشی از عوامل ارثی یا شکستگی استخوان ناشی از تصادف باشد. این رشد مداوم غضروف بینی عامل ایجاد بینی های استخوانی است. گاهی اوقات به دلیل آسیب های دوران کودکی، ابتدا شکل بینی تغییر چندانی نمی‌کند، اما پس از رشد کودک، شکل بینی تغییر می‌کند. مهمترین وظیفه جراحان در عمل بینی استخوانی تهران ، برداشتن برآمدگی است. یک جراح ماهر ساختار بینی را به بهترین شکل ممکن تغییر می‌دهد تا چهره را جذاب و زیباتر کند.

در جراحی بینی استخوانی، جراح اندازه بینی بیرون زده را کاهش می‌دهد. به دلیل پیچیدگی کمتر، نتایج عمل بینی استخوانی بهتر از بینی های گوشتی است. هرچه پوست نازک تر و غضروف قوی تر باشد، نتایج بهتری حاصل می‌شود.

در جراحی قسمت هایی از استخوان و غضروف برداشته می‌شود و ابعاد سوراخ های بینی متناسب با بقیه صورت تنظیم می‌شود. جراح با ابزار کوچک مخصوصی که برای شکستن و خورد کردن استخوان ها استفاده می‌شود، برآمدگی و لکه های بینی را از بین می‌برد. مهارت و تجربه جراح در این کار حیاتی بسیار مهم است.

اطلاعات کلی در مورد عمل بینی استخوانی

عمل بینی استخوانی

رینوپلاستی استخوانی با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی‌ انجام می‌شود. تکنیک های مختلفی برای کاهش عرض استخوان بینی وجود دارد. رایج ترین روش برداشتن استخوان های جانبی بینی و فشار دادن آنها به داخل بینی با استفاده از روش بسته است. ممکن است فرد به مدت 1 تا 3 هفته پس از جراحی بینی استخوانی نیاز به استفاده از اسپلینت داشته باشد.

کبودی و تورم معمولا تا یک هفته پس از عمل بینی استخوانی ادامه دارد. زمان بهبودی بین یک تا دو هفته متغیر است و به نوع جراحی بستگی دارد. نتایج نهایی جراحی بینی استخوانی حدود 1 تا 3 ماه بعد از پروسه به دست می‌آید؛ بنابراین بهتر است در ابتدا عجله نداشته باشیم و کمی‌ حوصله به خرج دهیم تا بتوانیم نتیجه عمل بینی استخوانی خود را قضاوت کنیم

آیا جراحی بینی استخوانی دردناک است؟

پس از عمل بینی استخوانی، می‌توانید انتظار ناراحتی و درد خفیف تا متوسط را داشته باشید. بسیاری از مردم این احساس را با عفونت سینوسی مقایسه می‌کنند ؛ با مقداری درد و فشار در اطراف چشم ها، در سراسر پیشانی و در سراسر گونه ها و دندان های بالایی. این عوارض طبیعی هستند و به طور کلی در عرض چند روز از بین می‌روند.

چگونه بیرون زدگی استخوانی بینی را اصلاح کنیم؟

بله، با عمل بینی استخوانی این کار ممکن است. رایج ترین راه برای برداشتن برآمدگی، استفاده از Osteotome است. این یک ابزار جراحی قلم مانند است که برای بریدن استخوان و قرار دادن آن در زیر پوست استفاده می‌شود و به آرامی  ‌برآمدگی های اضافی بینی را از بین می‌برد. هنگامی‌که بیرون زدگی بینی کاهش می‌یابد، انحنای بینی با ابزار جراحی به نام اسکراپر اصلاح می‌شود.

استئوتومی چگونه انجام می‌شود؟

استئوتومی ‌با ایجاد برش های کنترل شده در استخوان بینی انجام می‌شود تا تحرک کافی برای اصلاح موقعیت بینی ایجاد شود.

استئوتومی ‌معمولاً پس از برداشتن برآمدگی بینی انجام می‌شود، حتی اگر برآمدگی بینی قبل از عمل بینی استخوانی قابل مشاهده نباشد. این بدان معنی است که استخوان بینی ممکن است بعد از برداشتن برآمدگی بینی بسیار پهن به نظر برسد.

آیا عمل بینی استخوانی برگشت پذیر است؟

عمل زیبایی بینی استخوانی

بازگشت برآمدگی و قوز در عمل بینی استخوانی ، با رعایت مراقبت‌های بعد از جراحی مانند ضربه نزدن به بینی برای دو دوره نقاهت، به ندرت اتفاق می‌افتد. چسب زدن اصولی به بینی ، نخوابیدن به پهلو برای مدت محدود و غیره در کوتاه شدن دوره نقاهت و نتیجه ایده آل عمل بینی استخوانی را به بار خواهد آورد.

بهترین سن عمل بینی استخوانی چه سنی است؟

بهترین سن عمل بینی استخوانی

تعیین بهترین زمان برای جراحی بینی استخوانی مستلزم ملاحظات زیر است:

  • رسیدن به بلوغ جسمانی

جراحی بینی استخوانی باید بعد از رشد کامل بینی انجام شود نه قبل از آن. توجه داشته باشید که ممکن است به رشد کامل خود رسیده باشد اما رشد اجزا همچنان ادامه دارد.

  • رسیدن به بلوغ روانی

برخی افراد عجولانه تصمیم می‌گیرند و بلافاصله پشیمان می‌شوند. چنین فردی باید پس از رسیدن به حد معینی از اعتماد به نفس و استقلال در نظر، تصمیم به عمل بینی استخوانی بگیرد.

  • مشاهده تشکیل بینی استخوانی

افرادی که بینی قوزدار دارند به اندازه کسانی که بینی گوشتی دارند از مشکلات زیبایی رنج می‌برند. مشکل قوز بینی عمدتاً به دلیل مسائل ژنتیکی و ارثی و همچنین رشد بیش از حد استخوان و غضروف بینی است. تروما و ضربه شدید در سنین جوانی نیز ممکن است باعث رشد بیش از حد استخوان بینی و ظاهر قوزدار آن شود.

برجستگی بینی در بینی های استخوانی ممکن است منجر به اختلال در تقارن صورت شود که در نمای جانبی بیشتر قابل مشاهده است. این برجستگی می‌تواند هارمونی اجزای صورت را نیز کاهش دهد و دلیلی برای جراحی های غضروفی باشد..

آیا رشد استخوان بینی بعد از عمل امکان پذیر است ؟

جراحی زیبایی بینی استخوانی

عود قوز بینی پس از عمل بینی استخوانی بسیار نادر است و خطرات آن را می‌توان با رعایت اقدامات احتیاطی و مراقبت های لازم به حداقل ممکن کاهش داد. بهترین جراح بینی تهران می‌تواند با شبیه‌سازی آن در نرم ‌افزارهای تخصصی، نتایج احتمالی عمل را پیش‌بینی کند و بیماران تقارن بینی جدید را در صورت خود ببینند.

بهترین روش های عمل بینی استخوانی

بهترین روش عمل بینی استخوانی

بینی های استخوانی که به آن ها بینی عقابی یا قوزدار نیز گفته می‌شود، دارای پوست نازکی هستند. همانطور که از نام آنها پیداست، بینی های استخوانی حالت استخوانی دارند زیرا استخوان و غضروف زیادی در ساختار تشکیل دهنده آن ها وجود دارد. بینی های استخوانی معمولاً قوز دار هستند و از روی نیمرخ به خوبی نمایان می‌شوند. استخوان های بینی بسیار قوی هستند و مقاومت زیادی دارند.

بهترین مدل عمل بینی استخوانی

یکی از پرتکرارترین و مهم ترین سوالاتی که تقریباً همه افرادی که تصمیم به جراحی بینی استخوانی دارند این سوال را مطرح می‌کنند این است این بهترین مدل عمل بینی استخوانی کدام است. برای پاسخ به این سوال باید موارد زیادی را در نظر بگیرید تا بتوانید به آن برسید.

اول از همه باید بدانید که بهترین مدل این نیست که همه افراد به سمت آن بروند و بخواهند از آن مدل خاص پیروی کنند، بلکه بهترین مدل باید بر اساس شرایط فردی و آناتومی ‌صورت تعیین شود. در واقع با توجه به شکل صورت ها انواع مختلفی وجود دارند، گاهی افراد صورت کشیده و گاهی صورت افراد گرد و چاق هستند، بنابراین باید با توجه به فرم کلی صورتتان، بهترین مدل را برای جراحی بینی استخوانی انتخاب کنید.

به همین دلیل باید این سوالات را در نظر گرفت:

آیا مدل فانتزی که معمولاً کوچک است مد نظر است؟ یا بیمار دوست دارد نتیجه عمل بینی استخوانی کاملاً طبیعی باشد و فقط عیوب بینی برطرف شود؟  آیا دوست دارد بینی کمی‌ قوس داشته باشد؟

باید این را در نظر بگیرید که هر روش و مدلی به اصطلاح ممکن است به صورت فردی بیاید و بهترین ظاهر را برای او ایجاد کند، اما برای شخص دیگری اینطور نباشد و برای شخص دیگری بسیار نامتناسب و نامتناسب باشد.

البته در نظر داشته باشید که در برخی صورت ها، پس از بررسی اولیه، با توجه به فرم و آناتومی‌ بینی نمی‌توان انتظار نوع بینی کاملا دلخواه را داشت زیرا فرم کلی بینی به پزشک اجازه ایجاد تغییرات بسیار زیاد را نمی‌دهد. اما با این حال بهترین جراح بینی استخوانی تهران نتیجه مورد انتظار را در اختیار شما قرار می‌دهد، بنابراین باید این موضوع مهم را در نظر داشته باشید. به طور کلی برای درک بهترین مدل بینی ، باید با پزشک جراح بینی مشورت کرد که مورد انتخابی شما مشخص شود.

برتری عمل بینی استخوانی به بینی گوشتی

یکی از مهمترین مزایایی که عمل بینی استخوانی نسبت به بینی های گوشتی دارد این است که در بسیاری از موارد، رضایت از نتیجه جراحی بینی استخوانی بسیار بیشتر از رضایت از نتیجه جراحی بینی گوشتی است.

عمل بینی استخوانی

در واقع در موارد متعددی مشاهده شده است که بعد از مدتی نتیجه جراحی بینی گوشتی از بین می‌رود و بینی گوشتی تا حدودی از نتیجه ای که بعد از جراحی ایجاد شده فاصله گرفته است. در چنین مواقعی خانم ها این احساس را دارند که بینی شان بزرگ شده و کیفیت قبلی را ندارد. متاسفانه این موضوع نه به پزشک مربوط است و نه به بیمار، زیرا آناتومی ‌بینی های گوشتی اینگونه هستند و نمی‌توان از آن اجتناب کرد.

برخلاف بینی های گوشتی، در بسیاری از موارد بینی های استخوانی بعد از عمل نتایج فوری و قابل قبولی از خود نشان می‌دهند و این باعث ایجاد احساس رضایت در افراد می‌شود. دومین مورد در مورد بینی های استخوانی این است. قبل از اینکه جراح بخواهد تیغ جراحی را بردارد، تمام خصوصیات بینی افراد مانند طول بینی، پهنای بینی، میزان قوس روی بینی و میزان آن را بررسی می‌کند.

این معاینات به پزشک متخصص این امکان را می‌دهد که نقشه راه درست و مناسبی برای عمل بینی استخوانی طراحی کند، همه این مسائل با مراجعه کننده در میان گذاشته می‌شود و تمام انتظارات فرد شنیده می‌شود تا بهترین اتفاق برای فرد رخ دهد. تا جایی که آناتومی ‌بینی و حالت چهره فرد اجازه می‌دهد، بهترین جراح بینی استخوانی تهران باید انتظارات و خواسته های مراجعه کننده را برآورده کند و اگر به هر دلیلی درخواست مشتری قابل اجرا نباشد با دلایل علمی و منطق فرد را متقاعد می‌کند.

روش های انجام جراحی بینی استخوانی

روش های جراحی بینی استخوانی

با توجه به نوع بینی، جراحی بینی استخوانی به دو صورت باز و بسته انجام می‌شود که در ادامه شما را با آن ها آشنا می‌کنیم.

جراحی بینی باز

در این روش از عمل بینی استخوانی در تهران مجدداً برای ایجاد تغییرات اساسی در ظاهر بینی استفاده می‌شود و در طی این جراحی جراح می‌تواند با برش تیغه و تیغه های بینی بر روی آناتوم ‌بینی به طور دقیق کار کند که یکی از مزایای این روش است. اما اصلی‌ترین فاکتور موثر تسلط کامل جراح است. و موارد دارای اهمیت دیگر غضروف و ساختار بینی خود بیمار هستند که کنترل و دقت جراح را برای عمل بینی استخوانی را دوچندان می‌کند.

عمل بینی بسته

در جراحی بینی استخوانی به روش بسته در تیغه بینی افراد برشی ایجاد نمی‌شود و برش ها در داخل بینی ایجاد می‌شوند و سپس مانند روش باز از غضروف و استخوان فرد جدا شده و تغییرات مورد نظر بر روی صورت اعمال می‌شود. موارد زیر یکی از مزایای بسیار مهم این روش هستند:

  • عدم ایجاد زخم در تیغه بینی،
  • زمان کمتر جراحی،
  • تورم کمتر
  • بهبودی سریعتر 

در نهایت پزشک تصمیم می‌گیرد که کدام روش جراحی بینی استخوانی با توجه به نوع بینی شما مناسب است.

مراقبت های بعد از عمل بینی استخوانی

مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی

روزهای اول بعد از جراحی بینی استخوانی

 بسیاری از بیماران در هفته اول بعد از عمل بینی استخوانی به محل کار یا مدرسه باز می‌گردند. رعایت این نکات می‌تواند به شما در جلوگیری از عوارض و بهبود سریعتر کمک کند.

  • در صورت لزوم، یک پد گاز زیر بینی خود قرار دهید (در صورت وجود) آن را تعویض کنید.
  • با بالاتنه صاف بخوابید تا فشار روی سرتان کاهش یابد.
  • از محفظه ها طبق دستور جراح بینی استخوانی یا از مسکن های خفیف غیر از آسپرین (تلنول) استفاده می‌کند.
  • هر گونه داروی اضافی که جراح بینی طبق تجویز مصرف می‌کند.
  • برای جلوگیری از خشکی دهان مایعات فراوان بنوشید.
  • وجود مرطوب کننده کنار تخت و استفاده از آن ممکن است مفید باشد.
  • برای کمک به کنترل هر گونه خونریزی انسدادی بینی ممکن است از کیسه یخ روی بینی و گونه ها استفاده شود. در حالت نشسته سر خود را به جلو خم کنید و به آرامی‌از بینی نفس بکشید. از طریق بینی خود خون را بو نکنید زیرا باعث خونریزی بیشتر می‌شود.

چند هفته اول بعد از جراحی بینی استخوانی

از 1 تا 2 روز بعد از عمل بینی استخوانی برای از بین بردن پوسته ها یا باقی مانده های جراحی از شستشو با سالین استفاده کنید. اسپری ضد احتقان بینی Afrin یا Neosynephrine مجرای بینی را باز می‌کند و ممکن است قبل از شستشو با آب نمک استفاده شود. می‌توانید از اسپری استروئیدی بینی 15 تا 30 استفاده کنید.

پس از عمل بینی استخوانی ، برای برداشتن خون و مخاط قدیمی ‌به چندین ویزیت نیاز خواهید داشت. در طی این ویزیت ها، هر گونه التهاب یا بافت زخم دائمی، ‌پس از اسپری شدن یک بی حس کننده موضعی در بینی، برداشته می‌شود. برای راحتی شما، توصیه می‌کنیم یک دوز از مسکن تجویز شده خود را درست قبل از این جلسات مصرف کنید. با معده خالی مسکن نخورید. برای اولین نوبت بعد از عمل نیاز است که از پیاده‌روی خودداری کنید.

برای چند هفته پس از جراحی بینی استخوانی، مقداری ترشح غلیظ و متغیر از بینی خود خواهید داشت. این زمانی اتفاق می‌افتد که سینوس ها شروع به پاک شدن می‌کنند. این طبیعی است و نشان دهنده عفونت نیست پس آرام باشید. توصیه می‌شود  معمولاً در عرض دو هفته، از هر گونه فعالیت شدید اجتناب کنید.

اسهال شدید ناشی از آنتی بیوتیک ها می‌تواند نشانه یک مشکل جدی پزشکی باشد. اگر این اتفاق افتاد، مصرف آنتی بیوتیک را قطع کنید.

نکات کاربردی مهمی‌ که نمی‌دانید:

  • با دهان باز سرفه و عطسه نکنید.
  • در هفته اول بینی خود را باد نکنید. در ا ین مدت، اگر بینی گرفتگی دارید، به آرامی ‌نفس بکشید و داخل دستمال کاغذی تف کنید.
  • از خوردن غذاهای تند خودداری کنید.
  • به منظور انجام مراحل بعد از جراحی بینی استخوانی نکات و دستورالعمل های مهم ارائه شده توسط جراح را انجام دهید .

توجه داشته باشید اگر:

  1. شما خونریزی زیادی دارید
  2. علائم عفونت مانند تب، سردرد زرد-سبز، سردرد ناراحت کننده در شما دیده می‌شود
  3. شاهد افزایش درد هستید
  4. بینایی ضعیف
  5. چشم های برآمده
  6. ترشحات آبکی شفاف از بینی داریر
  7. حتما باید دکترتان را ببیند

مراقبت های بعد از عمل بینی استخوانیمراقبت از زخم های بینی استخوانی بعد از عمل

  • تا یک هفته بعد از جراحی بینی استخوانی اگر می‌خواهید عطسه کنید، سعی نکنید آن را متوقف کنید. در عوض، با دهان باز عطسه کنید.
  • ممکن است چند روز پس از عمل بینی استخوانی و برای مدت کوتاهی پس از اولین مراجعه به کلینیک دچار خونریزی بینی شوید. اگر خونریزی رخ داد، سر خود را کمی ‌به عقب خم کنید و به آرامی‌از طریق بینی نفس بکشید.
  • می‌توانید به آرامی ‌بینی خود را با دستمال پاک کنید. برای کنترل خونریزی های مزاحم بینی می‌توان از اسپری های بینی بدون نسخه استفاده کرد. با این حال، اینها ضد احتقان بینی هستند و شما فقط می‌توانید از آنها برای احتقان بینی استفاده کنید. 2 الی 3 تا از آنها را در طول روز استفاده کنید. اگر برای مدت طولانی استفاده شود، گرفتگی عضلات تشدید می‌شود. اگر خونریزی برای مدت طولانی ادامه داشت، حتما با پزشک خود تماس بگیرید.
  • فریاد نزنید و از صحبت با صدای بلند خودداری کنید.
  • بعد از 48 ساعت اول بعد از عمل باید بینی خود را با سرم شستشو دهید جراح بینی شما را در این مورد راهنمایی می‌کند و نحوه انجام کار و میزان مصرف سرم را به شما یادآوری می‌کند. برای این کار از سرنگ تکراری استفاده نکنید و بعد از هر بار شستشو سرنگ خود را تعویض کنید.
  • هنگام مسواک زدن، به آرامی ‌مسواک بزنید تا به لب ها و لثه ها آسیب نرسانید. بدون نسخه جراح بینی داروها را مصرف کنید و در زمان مقرر از داروهای تجویز شده استفاده کنید. اگر مشکل معده دارید حتما با جراح بینی صحبت کنید و از مصرف داروها با معده خالی خودداری کنید.
  • در هفته اول هنگام استحمام کل سر و صورت را نشویید و خود را به شستشوی جداگانه مو و بدن محدود کنید. اجازه ندهید گچ بینی خیس شود.
  • اولین مراجعه به پزشک معمولاً هفت روز پس از عمل بینی استخوانی است که طی آن گچ بینی برداشته شده و بخیه ها برداشته می‌شود. بخیه های داخلی جاذب هستند و نیازی به کشیدن ندارند.
  • تا زمانی که پزشک اجازه دهد از ورزش های شدید خودداری کنید.
  • تا سه ماه از عینک و تا شش ماه از عینک آفتابی استفاده نکنید.
  • بیمار تا یک هفته پس از جراحی بینی استخوانی مجاز به مسافرت نیست. حتی مراجعین و بیمارانی که از کشورهای دیگر برای جراحی به ایران می‌آیند باید یک هفته منتظر بمانند و سپس بعد از عمل بینی استخوانی به محل زندگی خود برگردند.

علایم طبیعی بعد از عمل بینی استخوانی

بروز سرگیجه و حالت تهوع خفیف در ساعات اولیه پس از جراحی بینی استخوانی، طبیعی است.

اگر بعد از جراحی زیبایی بینی استخوانی احساسی گلودرد دارید یا احساس سرما می‌کنید، نگران نباشید، این احساس ناشی از استفاده از لوله بیهوشی در حین جراحی است.

مصرف مایعات داغ و سوپ به بهبود وضعیت کمک می‌کند. هرگز غذاهای سفت مانند گوشت کبابی یا سبزیجات سفت که نیاز به جویدن زیاد دارند نخورید.

برای از بین بردن کبودی ها از کمپرس یخ در محل جراحی استفاده کنید که گاهی اوقات زیر چشم امتداد می‌یابد. تورم و کبودی در عرض 72 ساعت تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

عوارض عمل بینی استخوانی چیست؟

عوارض عمل بینی استخوانی

در هر جراحی ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. جراحی بینی استخوانی یکی از کم خطرترین جراحی هاست اما عوارضی که می‌تواند در هر جراحی رخ ‌دهد شامل خونریزی، واکنش جانبی عفونت به بیهوشی و هماتوم، یعنی زمانی که خون در زیر پوست جمع می‌شود.

به ویژه در عمل بینی استخوانی، عوارضی مانند بی حسی، خونریزی بینی، کاملاً از بین می‌رود، تورم، زخم داخلی بینی و آسیب به عصب بینی ممکن است رخ دهد، بهترین جراح ینی استخوانی تهران را انتخاب کنید با تجربه مناسب و تیم جراحی حرفه ای می‌توانید این عوارض را به حداقل برسانید و مراقبت های قبل و بعد از عمل می‌تواند به به حداقل رساندن این عوارض کمک کند.

کاهش اندازه سوراخ های بینی ممکن است منجر به مشکلات تنفسی شود و فرد را مجبور کند از طریق دهان نفس بکشد. کاهش حس بویایی، خشکی گلو در هنگام خواب و تنفس پر سر و صدا نیز می‌تواند از جمله این عوارض نامطلوب بعد از عمل بینی استخوانی باشد.

به دلیل تراشیدن استخوان ها و غضروف ها در حین جراحی بینی، بعد از عمل در برخی نواحی احساس درد خواهید کرد. این درد کاملا موقتی است و با مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک قابل کنترل است. .

همچنین عمل بینی استخوانی می‌تواند با عوارض ظاهری هم همراه باشد، که البته این موارد نسبت به مشکلات تنفسی بسیار کمتر اتفاق می‌افتند.

یکی از شایع ترین عوارض جراحی بینی استخوانی تورم اطراف چشم و بینی است که در روزهای بعد از جراحی بیشتر به چشم می‌آید اما بعد از حدود دو هفته این تورم کاهش می‌یابد و لازم به ذکر است که مقدار کمی‌تورم ممکن است تا شش ماه پس از عمل جراحی بینی ایجاد شود برای ادامه، نتایج نهایی رینوپلاستی یا جراحی بینی معمولاً بعد از یک سال دیده می‌شود.

یکی دیگر از عوارض جانبی مرتبط با جراحی بینی استخوانی در بیشتر موارد کبودی است، میزان کبودی بعد از جراحی بستگی به حساسیت بیمار و وسعت عمل دارد. در عمل بینی استخوانی این احتمال وجود دارد که این کبودی معمولاً در ناحیه اطراف چشم قرار داشته باشد و تا 10 روز طول بکشد، در حالی که کبودی نشانه ای از عوارض جدی تری نیست و باید در روزهای بعد از جراحی وضعیت خود را تحت نظر داشته باشید. اگر چیزی غیر طبیعی به نظر می‌رسد به جراح بینی خودتان مراجعه کنید.

اقدامات قبل از جراحی بینی استخوانی

اقدامات قبل از عمل بینی استخوانی

برای افرادی که برای عمل بینی استخوانی اقدام می‌کنند، یک سری توصیه ها برای داشتن یک جراحی بینی استخوانی ایمن و رضایت بخش وجود دارد. قبل از جراحی دستورالعمل های داده شده توسط جراح را رعایت کنید. برخی از این موارد شامل اقدامات زیر می‌شود:

  • مصرف مسکن هایی مانند پروفن از دو هفته قبل از عمل بینی استخوانی ممنوع است.
  • از سیگار کشیدن و نوشیدن الکل به مدت یک هفته اجتناب کنید.
  • اگر از بیماری خاصی رنج می‌برید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، باید جراح بینی را مطلع کنید.
  • قبل از عمل بینی استخوانی حتما به دستشویی بروید.
  • شب ها شام سبک بخورید تا معده‌تان در حین جراحی خالی باشد.
  • قبل از انجام جراحی بینی استخوانی در تهران ، یک آزمایش خون توسط جراح بینی تجویز می‌شود. حتما مدارک پزشکی لازم مانند جواب آزمایش را در روز بینی به همراه داشته باشید.
  • در روز جراحی یک ساعت قبل از زمان مقرر و به همراه یک یا دو نفر در کلینیک حضور داشته باشید.

مدت زمان بهبودی کامل از عمل بینی استخوانی

دوره نقاهت عمل بینی استخوانی

یکی از سوالات متداول در مورد عمل جراحی بینی استخوانی این است که چقدر طول می‌کشد تا فرد بعد از عمل بهبود یابد. اولین نکته این است که ببینیم برای عمل بینی استخوانی شما از چه روشی استفاده شده است.

در جراحی به روش بسته، دو برش در داخل بینی ایجاد می‌شود که از طریق آن کلیه تغییرات انجام می‌شود. در جراحی به روش باز، همان دو برش داخلی همراه با یک برش اضافی در کلوملا بین دو سوراخ بینی ایجاد می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا پوست بینی را آشکار کند و هرگونه عدم تقارن را در آناتومی‌بینی ببیند و تغییرات دقیقی در استخوان و غضروف ایجاد کند.

از نظر بهبودی، ممکن است بعد از جراحی بینی استخوانی به روش باز کمی ‌تورم بیشتر شود و جای زخم خارجی ایجاد شود. با این حال، در بیشتر موارد، این زخم پس از بهبود عملا نامرئی خواهد بود.

مدت زمان مراحل مختلف عمل بینی استخوانی

  1. روز جراحی: عمل جراحی بینی استخوانی بین دو تا پنج ساعت طول می‌کشد و پس از اتمام جراحی بینی استخوانی  می توانید به خانه بازگردید.
  2. یک هفته: گچ شما معمولاً یک هفته پس از عمل برداشته می‌شود.
  3. دو هفته: بیشتر تورم صورت باید از بین برود و اکثر بیماران در بازگشت به محل کار و فعالیت های اجتماعی باشند.
  4. شش هفته: استخوان ها باید به حدی بهبود یافته باشند که بتوانید ورزش شدید را از سر بگیرید.
  5. بین سه تا شش ماهگی: اغلب ممکن است بعد از جراحی بینی استخوانی احساس از دست دادن پوست بینی را تجربه کنید، اما هرگونه بی حسی باید تا این مرحله برطرف شود.
  6. یک سال: شما باید انتظار داشته باشید که اکثر مراحل بهبودی در این مرحله تکمیل شود و تقریباً تمام تورم از بین رفته باشد، با این حال، تغییرات می‌تواند سال ها پس از عمل بینی استخوانی در بینی ادامه یابد.

چطور می‌توان بهبودی بینی استخوانی را تسریع کرد؟

دوره ریکاوری جراحی بینی استخوانی

با اقدامات زیر می‌توانید به خوب شدن محل عمل بینی استخوانی‌ تان کمک کنید:

  • دستورالعمل های جراح خود را دنبال کنید: این کار برای اطمینان از بهبودی و صاف ماندن جراحی بینی استخوانی ضروری است.
  • سر خود را بالا نگه دارید: در روز و هفته‌های بعد از عمل بینی استخوانی ، توصیه می‌شود در وضعیتی بخوابید که سرتان بالا باشد زیرا این کار به کاهش هرگونه کبودی و تورم کمک می‌کند. خوابیدن به پشت نیز ناراحت کننده خواهد بود زیرا مجرای بینی بلافاصله پس از آن متورم می‌شود.
  • استراحت کافی داشته باشید: گرفتگی مجاری بینی ممکن است خواب را در ابتدا دشوارتر کند، اما بدن برای ترمیم خود به استراحت زیادی نیاز دارد.
  • رژیم غذایی سالم را حفظ کنید: بدن در طول دوره بهبودی به یک رژیم غذایی متعادل نیاز دارد. غذای غنی از پروتئین به بدن کمک می‌کند تا بافت آسیب دیده را ترمیم کند، در حالی که منابع غذایی غنی شده با ویتامین می‌تواند به شما در مبارزه با عفونت، کاهش التهاب و بازسازی کلاژن کمک کند.
  • خنک بمانید: دوش آب گرم یا سوناهای آرامش بخش ممکن است احساس خوبی را به شما بدهند، اما تورم بافت ها را افزایش می‌دهند. همچنین توصیه می‌شود در شش هفته اول پس از جراحی بینی استخوانی از ورزش شدید اجتناب کنید، زیرا می‌تواند تورم بینی را افزایش دهد.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید: استفاده از کرم ضد آفتاب در تمام طول سال برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV توصیه می‌شود، اما چون آفتاب بیش از حد می‌تواند بر رنگدانه‌ های پوست در حال درمان تأثیر بگذارد، بلافاصله پس از جراحی بسیار حیاتی است.
  • سیگار نکشید: این یکی از مهم ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید و بیمارانی که حاضر به ترک سیگار قبل و بعد از عمل خود نیستند، عمل بینی استخوانی چندان برای آنها موثر نخواهد بود. نیکوتین جریان خون را محدود می‌کند و ترمیم خود را برای بدن دشوارتر می‌کند و در موارد نادر می‌تواند باعث نکروز بافت شود.

نتیجه عمل بینی استخوانی

سه تا شش ماه پس از جراحی بینی استخوانی، بافت بینی شما نسبتاً پایدار خواهد بود. این امکان وجود دارد که غضروف و بافت به مرور زمان به تدریج حرکت یا تغییر شکل دهند. برخی تغییرات ممکن است تا یک سال یا بیشتر پس از جراحی رخ دهد.

اکثر مردم متوجه می‌شوند که عمل بینی استخوانی علائم آنها را بهبود می‌بخشد، مانند مشکل در تنفس، که ناشی از انحراف سپتوم است. سطح بهبودی که می‌توانید با عمل انتظار داشته باشید در افراد مختلف متفاوت است.

برخی از افراد متوجه می‌شوند که علائم آنها حتی پس از جراحی بینی استخوانی نیز ادامه می‌یابد و برای اصلاح بیشتر بینی و سپتوم، عمل بینی ترمیمی یا ثانویه را انجام می‌دهند.

آیا تغییر بینی استخوانی بدون جراحی امکان پذیر است؟

عمل بینی استخوانی بدون جراحی

شکل بینی شما در درجه اول توسط استخوان و غضروف شما تعیین می‌شود و بدون جراحی قابل تغییر نیست. اگر از بینی خود ناراضی هستید، ارزان ترین و ساده ترین گزینه استفاده از آرایش برای کانتور کردن آن است.

تفاوت جراحی بینی استخوانی مردانه و زنانه

در طول مشاوره های اولیه، یکی از دغدغه های اصلی مردانی که می‌خواهند ظاهر بینی استخوانی خود را بهبود بخشند این است که اگر جراحی زیبایی بینی باعث زنانه جلوه دادن بینی آنها شود، چه می‌شود.

در حالی که تکنیک های اعمال شده ممکن است برای هر دو جنس یکسان باشد، یک جراح بینی با تجربه به خوبی می‌داند که اهداف زیبایی در یک روش تغییر شکل بینی بین زن و مرد ممکن است متفاوت باشند.

آشنایی با عمل بینی مردانه استخوانی

به طور کلی، هدف از جراحی زیبایی بینی مردانه بهبود ظاهر بینی و اصلاح ناهنجاری های داخلی با حفظ خطوط طبیعی مردانه و نمای قوی تر بینی است. به طور خاص، ما متوجه تفاوت های زیر بین جراحی بینی مردانه و زنانه شده ایم:

  • قسمت پشتی یا پل بینی مردان اغلب صاف تر و پهن تر است. در زنان باید کمتر از پل مقعر باشد. بینی زنانه 1 تا 2 میلی متر بیشتر از همتایان مرد خود انحنا دارد.
  • نوک بینی در مردان بیشتر از زنان پهن تر است که اغلب صاف تر است. در حالت ایده آل، نوک بینی باید در حالت خنثی باشد و نباید به سمت بالا چرخانده شود یا به طور قابل توجهی بچرخد.
  • پوست بینی در مردان ضخیم تر از زنان است که یکی از دلایل اولیه محدود بودن تغییرات قابل انجام در جراحی بینی استخوانی مردان است.
  • زاویه کلوملا بینی (خطی که سوراخ های بینی را نزدیک لب بالایی جدا می‌کند) در مردان باید تقریباً 90 درجه باشد در حالی که این زاویه در زنان باید 95 درجه باشد.

در طول مشاوره شخصی شما، ارزیابی و ارزیابی کامل نیازها و ترجیحات شما انجام خواهد شد. به طور کلی، هدف ما در این روش این است که به هر عمل بینی استخوانی با رویکردی خلاقانه و یک طرح جراحی فردی رسیدگی کنیم. ویژگی‌ های ارثی ‌بینی شما را می‌توان اصلاح کرد، اما حفظ کرد تا ظاهر شما را بدون تغییر ماهیت شخصی که هستید، بهبود بخشد.

برای تعیین وقت با ما در تماس باشید. منتظر شما هستیم!

عوامل موثر بر نتیجه عمل بینی استخوانی

به منظور این که احتمال موفقیت جراحی بینی استخوانی شما بیشتر شود، بینی‌تان ابتدا باید توسط جراح متخصص معاینه شوید. در جلسه اولی که با پزشک مورد نظرتان ملاقات دارید، علاوه بر معاینه‌ی بخش‌های درونی و بیرونی بینی شما، آنچه شما می‌خواهید که بعد از عمل بینی استخوانی حاصل شود و نیز سطح سلامتی و رزومه پزشکی‌تان مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

همچنین این موضوع دارای اهمیت است که قصد شما از انجام عمل بینی استخوانی دقیقا چیست. ممکن است صرفا برای بهبود تنفس خود قصد دریافت عمل را داشته باشید یا این خواسته باشید که ظاهر و صورتتان تغییر کند.

اما جدا از موارد گفته شده نکاتی هم درباره خود وجود دارد که می‌توانند بر روی نتیجه ی عمل زیبایی بینی استخوانی شما تاثیر بگذارد. نکاتی مثل:

  • وجود پولیپ
  • میزان انحراف سپتوم
  • اندازه پره های بینی
  • موقعیت بینی در صورت
  • جنس و ضخامت پوست بینی
  • نوع بینی (گوشتی یا استخوانی بودن آن)

تغذیه بعد از جراحی بینی استخوانی 

تغذیه بعد از عمل بینی استخوانی

اجازه دهید برای درک بهتر شما، رژیم ریکاوری گام به گام جراحی بینی استخوانی را مرور کنیم.

24 ساعت اول بعد از عمل بینی استخوانی

24 ساعت اول پس از جراحی کردن بینی استخوانی برای روند بهبودی بسیار مهم است. مطمئن شوید که بعد از جراحی ، غذای مناسبی را برای خوردن انتخاب کرده اید تا از عوارض جانبی بیهوشی جلوگیری کنید. غذاهای ملایم با پروتئین و کربوهیدرات های متعادل که مانند رژیم مدیترانه ای هستند برای کاهش التهاب مفید هستند. نکته کلیدی این است که با آب هیدراته بمانید و از مصرف بیش از حد کافئین و الکل خودداری کنید.

برای 24 ساعت اول پس از عمل بینی استخوانی ، مهم است که غذای ملایم داشته باشید تا از عوارض جانبی عمده یا احساس تهوع جلوگیری کنید. در حالت ایده آل، غذایی که هنگام معده درد یا درد می‌خورید همان چیزی است که پس از جراحی حداقل در 24 ساعت اول باید بخورید.

هنگامی ‌که داروهای بیهوشی از سیستم شما خارج شدند، می‌توانید رژیم ریکاوری رینوپلاستی خود را با دقت گسترش دهید.

هفته اول بعد از جراحی بینی استخوانی

برای هفته اول پس از عمل بینی استخوانی ، از غذاهای نرم و جویدنی راحت استفاده کنید. به عنوان مثال: ماست، بلغور جو دوسر، تخم مرغ همزده، پوره سیب زمینی و فرنی.

چنین غذاهایی مغذی هستند و جویدن آنها آسان است و آنها را به لیستی از غذاهایی که بعد از جراحی زیبایی بینی استخوانی باید بخورید، عالی هستند.

همچنین حفظ آب بدن در هفته اول پس از جراحی بینی بسیار مهم است. مصرف آب خود را افزایش دهید و ممکن است بخواهید آب میوه های تازه فشرده شده را به مخلوط اضافه کنید.

همچنین ممکن است بخواهید میوه هایی مانند توت فرنگی و هندوانه را به رژیم بهبود عمل بینی استخوانی خود اضافه کنید که دارای آب و محتوای مغذی بالایی هستند.

هفته دوم بعد از عمل زیبایی بینی استخوانی

اکثر بیماران در این دوره به زندگی عادی و رژیم غذایی خود باز می‌گردند. با این حال، واکنش همه افراد به جراحی  متفاوت است، بنابراین مهم است که هوشیار باشید. به طور کلی از مصرف غذاهای ترد یا سفت خودداری کنید.

اگر حتی کمی ‌احساس ناراحتی می‌کنید، ممکن است بخواهید به مصرف غذاهای نرم تر روی بیاورید.

چسب زدن بینی استخوانی پس از عمل

چسب زدن بعد از جراحی بینی استخوانی

تعداد زیادی از بیمارانی که عمل بینی استخوانی را انجام می‌دهند، برای چسب زدن و تعویض چسب بینی خود، به طور روزانه و یا یک روز در میان به مطب جراح خود مراجعه می‌کنند. اما همیشه هم حضور در مطب برای تعویض چسب بینی راحت نیست و ممکن است که برای بسیاری از افراد سخت باشد.

به همین دلیل خوب است که خودتان یاد بگیرید چطور باید بینی‌تان را چسب زده و یا چسب آن را تعویض کنید. در ادامه 3 مرحله آمده که با پیاده سازی آنها بدون شک چسب زدن بینی بسیار راحت خواهد بود و در آخر هم بینی شما به بهترین شکل خود در خواهد آمد.

1. از بین بردن چربی های روی بینی

مرحله اول برای چسب زدن به بینی بعد از عمل بینی استخوانی، یا حتی هفته ها بعد از عمل، برداشتن چربی ها از سطح بینی است. برای این کار شما می‌توانید از صابون استفاده کنید و پس از مصرف آن محل را با آب شستشو دهید. همچنین اگر به صابون حساسیت دارید یا به هر دلیلی نمی‌خواهید از آن استفاده کنید، ما به شما الکل را پیشنهاد می‌دهیم. می‌توانید به کمک پنبه آن را روی بینی‌تان بکشید.

بعد از استفاده از هر دو مدل، باید بینی را کاملا خشک کنید. نکته‌ای که وجود دارد این است که سعی کنید حتما این مراحل را با دقت و بدون فشار انجام دهید.

برای عمل خشک کردن هم می‌توانید حوله نرم را بر روی بینی خود قرار دهید و بدون وارد کردن هیچگونه فشاری، بینی و اطراف آن را خشک نمایید. همین کار ساده یعنی گذاشتن و برداشتن حوله بر روی بینی می‌تواند پوست بینی را کاملا خشک کند.

2. استفاده از چسب‌های کوچک

  • برای این مرحله باید ۴ تکه چسب ۳ تا ۵ سانتی متری را بریده و جدا کنید.
  • سپس هرکدام از چسب هارا از سمت راست به چپ بر روی بینی خود بچسبانید.

معمولا بهتر است این کار را از بالا به سمت نوک بینی ادامه دهید و چسب را طوری قرار دهید که نوک بینی آزاد باشد.

3. چسب U شکل

برای چسب زدن بینی به این شکل بهتر است از داروخانه چسب مخصوص بینی های عمل شده را تهیه کنید. چسب تهیه شده را به طول ۱۰ تا ۱۲ سانتی متر ببرید و همانطور که از نام این مدل مشخص است آن را به شکل حرف U بر روی بینی خود بچسبانید.

توصیه ما این است که این کار را به شکلی انجام دهید که چسب دقیقا در پایین نوک بینی شما باشد تاش مجرای تنفسی شما را مسدود نکند.

 چسب U شکل باید به نحوی به بینی شما بچسبد که از سمت راست و چپ، بینی به سمت بالا لیفت یا کشیده شود تا اگر احتمالا فشاری بر روی آن وجود داشت، این فشار تا زمان بهتر شدن آن کمتر شود.

بعد از این که طبق چیزی که گفتیم چسب را بر روی بینی فیکس کردید، سعی کنید به آرامی چندبار بر روی آن با انگشت بکشید تا چسب به طور کامل و درست روی بینی شما بنشیند.

هزینه عمل بینی استخوانی : قیمت عمل بینی استخوانی سال ۱۴۰2

هزینه عمل بینی استخوانی

هزینه عمل بینی استخوانی در تهران و در کل عمل هر نوع بینی با توجه به موارد مختلفی تعیین می‌شود. مثلا برخی از این موارد شامل این گزینه ها می‌شود:

  • آیا بینی قوز دارد؟
  • آیا بینی استخوانی شما پولیپ دارد بینی؟
  • آیا شما مشکلات تنفسی خاصی دارید که باید برطرف شود؟

در کل بهتر است اینطور بگوییم که هزینه جراحی بینی استخوانی که نیاز دارد تغییرات جزئی مثل برداشتن قوز یا و برطرف کردن برآمدگی کوچک از روی بینی دارد، در برابر یک بینی استخوانی که از غضروف‌های بسیار محکم تشکیل شده و نوک بینی آن هم تقریبا گوشتی است، یکسان نیست.

در آخر برای اطلاع از هزینه دقیق عمل بینی استخوانی ، بهترین کار این است که به صورت حضوری به مطب دکتر سعید سهراب پور در شهر تهران مراجعه کنید تا با بررسی بینی شما و همچنین تغییراتی که می‌خواهید روی آن اعمال کنید به شما بیمار محترم ، قیمت دقیق را اعلام کند.

دکتر سعید سهراب پور

دکتر سعید سهراب پور، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و فلوشیپ جراحی های درمانی سر و گردن هستم. افتخار دارم که سال ها در زمینه ی درمان بیماری های مختلف گوش، حلق و بینی و همچنین جراحی های مربوط به سر و گردن فعالیت داشته ام. هدف من از ارائه خدمات در این وب سایت ارائه ی اطلاعات مفید و جامع در زمینه بیماری های گوش، حلق و بینی و جراحی های سر و گردن ، پاسخ به سوالات رایج مراجعین و معرفی جدیدترین روش های درمانی است.

نظرات

5 1 رای
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها