مجله پزشکی

اشتراک گذاری

عمل بینی گوشتی + پاسخ تمامی‌ سوالات شما + فیلم و عکس

با انجام یک عمل بینی گوشتی موفق ، می توانید تناسب استاندارد را در میان اجزای چهره خود ، خلق سازید. در حال حاضر معیارهای زیبایی های ظاهری نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است. یکی اصلی‌ترین بخش های بدن که زیبایی ما را تعیین می‌کند، ویژگی ها و عناصر صورت ماست. چشم ها، گردی یا کشیدگی صورت، فرم لب ها و پرپشت بودن یا کم بودن ابروها و حتی دندان های شما تاثیر بسیار زیاد و بسزایی در زیبایی شما دارند. اما جدا از همه این موارد قطعا هیچکس نمی‌تواند تاثیر فوق‌العاده زیاد بینی در جذابیت و زیبا شدن را نادیده بگیرد. به همین دلیل اکثر مردم تمایل به تغییر فرم آن به شکل دلخواه خودشان را با عمل بینی دارند. بینی ها هم به یک شکل ثابت و مشخص نیستند و انواع مختلفی دارند. بینی گوشتی ، بینی استخوانی ، بینی مردانه و حتی بینی زنانه ممکن است نوع و تکنیک خاصی را برای عمل نیاز داشته باشند. پس خوب است که در ابتدا متوجه نوع بینی خود شوید تا برای عمل و انتخاب جراحی ماهر در آن زمینه اقدام کنید. به علاوه در ادامه هر سوالی که در رابطه با عمل بینی گوشتی دارید را پاسخ خواهیم داد. همچنین اگر درباره سایر انواع بینی هم سوال دارید می‌توانید به بخش مقالات سایت دکتر سعید سهراب پور بهترین جراح بینی تهران مراجعه کنید.

عمل بینی گوشتی

مزایای عمل بینی گوشتی

مزایای مختلفی برای عمل کردن هر نوع بینی خصوصا جراحی بینی گوشتی وجود دارد که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می کنیم :

  • تنفس خود را بهبود بخشید
  • مشکلاتی که با انحراف سپتوم مرتبط هستند را اصلاح کنید
  • عمل زیبایی بینی گوشتی تاثیر مثبتی بر زیبایی کلی صورتتان ایجاد کنید
  • هارمونی و تعادل بین سایر ویژگی های صورت را افزایش دهید
  • پل بینی را پایین بیاورید
  • با عمل بینی گوشتی نوک بینی را کوچک تر کنید
  • به سوراخ های بینی خود شکل جدیدی بدهید
  • اندازه بینی خود را کم یا زیاد کنید.

اگر از بزرگ بودن و پهن بودن بینی خود ناراضی هستید و احساس می کنید بینی شما مناسب با چهره تان نیست برای دریافت مشاوره و همچنین تعیین نوبت می توانید فرم تماس زیر را پر کنید. 

آیا بینی من گوشتی است؟

عمل بینی گوشتی - دکتر سهراب پور

ابتدا باید بینی گوشتی را تعریف کنیم. بینی هایی با پوست ضخیم و غدد چربی فراوان و سوراخ های باز در پوست را بینی گوشتی می‌ نامند. در این نوع بینی معمولاً غضروف ضعیف است و قسمت عمده بینی از پوست و چربی زیر آن و غدد چربی تشکیل شده است. در این نوع بینی معمولاً نوک بینی به سمت پایین و آلار (بال بینی) باز و ضخیم است. به دلیل هورمون جنسی مردانه و پوست چرب در مردان ، بینی های گوشتی معمولا در مردان دیده می‌شوند  و در نتیجه عمل بینی گوشتی در میان آن ها رایج تر است.

راه تشخیص بینی گوشتی

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تعیین اینکه آیا پوست نازک و ضخیم روی بینی خود دارید این است که در آینه نگاه کنید و ببینید که آیا لبه‌های غضروف نوک بینی از طریق پوست ظاهر می‌شوند یا خیر. اگر می‌توانید لبه ها را ببینید، پوست شما نازک تر است. اگر نمی‌توانید پس ضخیم تر است.

آیا می‌ توان بینی گوشتی را به خوبی عمل کرد؟

بله، عمل جراحی بینی گوشتی ، می‌تواند بینی گوشتی و پهن را ترمیم کند. در طی عمل بینی گوشتی ، جراح پلاستیک می‌تواند اندازه استخوان‌های بیش از حد پهن را کاهش دهد ؛ در نتیجه باعث می‌شود پهن بودن بینی برطرف شده و ظاهری متناسب و متقارن برای بینی گوشتی پدید آید.

آیا بینی گوشتی به ‌شکل قبل از عمل باز می‌گردد؟

سوالی که به کرات از دکتر سهراب پور پرسیده می‌شود این است که آیا پس از عمل بینی گوشتی ، بینی به حالت قبل از عمل باز می‌گردد یا خیر؟ باید جواب بدهیم که در صورت رسیدن به نتیجه عالی بعد از ۶ ماه تغییر خاصی روی بینی گوشتی شما ایجاد نمی‌شود و برای همیشه به همان شکل باقی می‌ ماند. برای مثال در این مورد می‌توان گفت که بینی گوشتی مانند توپ فوتبال است که وقتی توپ فوتبال خالی می‌شود، به دلیل ضخامت چرم اطراف آن، خالی شدن کامل و چروک شدن آن زمان زیادی می‌برد. در بینی گوشتی نیز همین اتفاق می‌افتد ؛ زیرا پوست ضخیم است و کاهش اندازه بینی زمان زیادی می‌برد. بنابراین بیماران باید حداقل یک سال صبر کنند تا نتیجه نهایی را از جراحی بینی گوشتی به دست آورند، اما معمولاً بعد از ۶ ماه نتیجه نهایی عمل بینی گوشتی نمایان و ثابت می شود و به حالت قبل برنخواهد گشت.

انتخاب جراح بینی مناسب برای عمل بینی گوشتی در تهران

بهترین جراح بینی گوشتی

این که جراحی بینی گوشتی خود را به چه پزشکی بسپارید بسیار مهم و دارای اهمیت است. این موضوع خصوصا در بینی های گوشتی اهمیت چندین برابری پیدا می‌کند ؛ زیرا احتمال پیدایش چالش ها طی عمل بینی گوشتی ، بیشتر است. در گذشته برای اصلاح بینی گوشتی طی جراحی زیبایی بینی گوشتی تا حد زیادی ، قسمت هایی از غضروف را برمی‌داشتند. در نتیجه این امر ، فرورفتگی و زخم شدن پوست به دلیل فضای خالی زیر آن پدیدار  می شد.

در تجربیات دکتر سهراب پور که یکی از بهترین جراحان در زمینه عمل بینی گوشتی هستند ، تقویت غضروف و استفاده از غضروف تیغه میانی یا سپتوم برای تقویت نوک بینی و به طور کلی بافت غضروف بهترین اثر را دارد.

یکی از اصلاحات متداول در جراحی بینی گوشتی ، کوچک کردن پره های بینی است ؛ زیرا عموماً بینی های گوشتی دارای پره های پهنی هستند. بهترین روش برای رینوپلاستی بیماران با پوست ضخیم، جراحی به روش باز است. 

متقاضیان عمل زیبایی بینی گوشتی باید انتظار معقولی نسبت به جراحی داشته باشند و جراحی خود و نتجیه حاصل از آن را با کسانی که تحت عمل بینی استخوانی قرار گرفتند ، مقایسه نکنند. 

سن مناسب برای عمل بینی گوشتی

سن مناسب عمل بینی گوشتی

یکی از فاکتورهایی که شما را از عمل بینی گوشتی به نتیجه موفق و رضایت بخشی می رساند ، اقدام برای جراحی در سن مناسب است. به طور کلی گفته می شود بازه سنی 18 تا 50 سال برای جراحی بینی گوشتی ، یک دوره سنی ایده آل در نظر گرفته می شود. 

در این بازه سنی ، علاوه اینکه رشد بینی به پایان رسیده است ، پوست نیز همچنان خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری خوبی دارد و می تواند به خوبی بر روی ساختار جدید بینی گوشتی عمل شده ، بنشیند. 

بهترین نتیجه عمل بینی گوشتی در چه سنی حاصل می‌شود؟

بهترین سن جراحی بینی گوشتی

عامل محدود کننده اصلی در بین جوانان در مورد جراحی بینی گوشتی سن نیست، بلکه اطمینان از اندازه کامل بینی در بزرگسالی است. بهترین نتایج جراحی زیبایی بینی گوشتی زمانی حاصل می‌شود که بینی کاملاً شکل یافته باشد. دختران کمی ‌سریعتر از پسران سن بلوغ شان به پایان می رسد ؛  بنابراین می‌توانند در سنین کمتری نسبت به پسران عمل بینی گوشتی را انجام دهند. چنانچه پیش از سن بلوغ برای جراحی کردن بینی گوشتی اقدام کنید ، ممکن است به نتیجه مد نظر نرسید. زیرا بینی پس از تولد ، تا پایان دوره بلوغ ، به رشد خود ادامه می دهد. حال اگر پیش از پایان یافتن دوره رشد ، بینی گوشتی جراحی شود ، پس از جراحی به سبب رشد بینی گوشتی ، نتیجه عمل دستخوش تغییراتی می شود.

چه تغییراتی طی جراحی بینی گوشتی ، پیاده سازی میشوند ؟

طی عمل بینی گوشتی ، جراح سعی دارد تا هر گونه ایراد موجود بر روی ساختار را با تکنیک های جدید برطرف سازد ؛ در نتیجه جراحی زیبایی بینی گوشتی شما شاهد تغییرات زیر خواهید بود :

  • بهبود زاویه بینی
  • از بین بردن برجستگی های روی بینی گوشتی
  • کاهش اندازه بینی
  • بهبود تنفس

فرایند عمل بینی گوشتی چگونه انجام می شود ؟

در طی جراحی بینی گوشتی ، جراح از تکنیک های خاصی برای رفع ایرادات و دفورمیتی های بینی استفاده می کند. برای شروع عمل بینی گوشتی ، بیمار ابتدا تحت بیهوشی عمومی قرار گرفته و به طور کامل سطح هوشیاری او پایین می آید.  

با اثر گذاری دارو بیهوشی ، جراح بینی گوشتی با اتخاذ تکنیک رینوپلاستی بسته یا باز ، برش را در ناحیه مناسب اعمال نموده و با برداشتن پوست از روی ساختار ، جراحی بینی گوشتی را آغاز می کند.

پس از اعمال تمامی اصلاحات لازم و فرم دهی بینی ، جراح پوست را به محل قبلی خود بازگردانده و محل برش را بخیه می زند.

آیا شرکت بیمه هزینه عمل بینی گوشتی را پوشش می‌دهد؟

اکثر شرکت های بیمه به این دلیل که جراحی بینی گوشتی یک عمل زیبایی به حساب می‌آید، هزینه آن را مورد پوشش قرار نمی‌دهند.

 

زمان مورد نیاز برای بهبودی پس از عمل بینی گوشتی چقدر است؟

دوره نقاهت جراحی بینی گوشتی

به محض اینکه عمل بینی گوشتی به پایان رسید ، وارد دوره ریکاوری می شوید که زمان بهبودی شما از جراحی بینی گوشتی است. عموما پس از جراحی بستری نمی شوید و می توانید به منزل برگردید. اکثر بیماران پس از عمل بینی گوشتی می‌توانند فعالیت های عادی روزانه خود را از سر بگیرند و در عرض یک تا دو هفته پس از عمل به سر کار بازگردند. پس از پایان عمل جراحی بینی گوشتی، بینی تان پانسمان شده و برای مدتی در گچ باقی می ماند. گچ و پانسمان ظرف یک هفته پس از عمل بینی گوشتی برداشته خواهد شد. در صورت انجام این روش برای رفع انحراف سپتوم، یک اسپلینت نیز برای محافظت از تیغه بینی تعبیه خواهد شد.

نکات مراقبتی پس از عمل بینی گوشتی

برای اینکه دوره ریکاوری جراحی بینی گوشتی به خوبی پیش برود ، لازم است نکات مراقبتی را به درستی رعایت کنید :

پس از جراحی بینی گوشتی ، وعده غذایی سالم مصرف کنید. در زمان ریکاوری برای اینکه ورم و کبودی بینی گوشتی عمل شده بیشتر نشود و سریع تر به بهبودی برسد ، باید مراقبت خوراکی هایی که مصرف می کنید ، باشید. پس از عمل بینی گوشتی از مصرف غذاهای پر نمک ، چرب و تند امتناع ورزید. خوراکی های حاوی فیبر ، آب و نوشیدنی های طبیعی را به برنامه غذایی اضافه کنید.

شاید در روزهای ابتدایی برای انجم برخی امور به کمک نیاز داشته باشید ؛ پس بهتر است یکی از دوستان یا آشنایانتان کنارتان باشد.

آیا من کاندیدای عمل بینی گوشتی هستم؟

بهترین کاندید عمل بینی گوشتی

بهترین کاندیدها برای جراحی بینی گوشتی افرادی هستند که از سلامت خوبی برخوردار بوده و انتظارات واقع بینانه ای در مورد عمل بینی گوشتی نتیجه آن دارند. بیمارانی که از ظاهر بینی گوشتی خود راضی نیستند یا در نتیجه عملکرد نامناسب بینی خود مشکل تنفسی دارند، کاندیدای خوبی برای جراحی زیبایی بینی گوشتی هستند. بیمارانی که کاندید عمل بینی گوشتی هستند ممکن است برای اهداف زیبایی یا عملکردی جراحی را بخواهند. 

عوامل تعیین کننده برای انجام عمل بینی گوشتی

در زیر برخی از عواملی وجود دارد که می‌تواند تعیین کند که آیا بیمار کاندید معقولی برای جراحی بینی گوشتی است یا خیر.

جراحی بینی گوشتی در تهران - دکتر سهراب پور

۱. سن : افراد به طور متوسط بعد از 18 سالگی می توانند برای عمل بینی گوشتی اقدام کنند.

۲. سلامت بیمار : متقاضی جراحی زیبایی بینی گوشتی باید به لحاظ فیزیکی و روانی در سلامت کامل باشد.

۳. نارضایتی از فرم بینی : بعدم رضایت از ظاهر بینی ، یکی دیگر از عللی است که فرد را به سمت عمل بینی گوشتی سوق می دهد.

۴. عملکرد نامطلوب : وجود دشواری در عمل تنفس یا اختلال در خواب

۵. انتظارات معقول : بیمارانی که انتظارات واقع بینانه دارند و می‌دانند که جراحی بینی همه چیز را در زندگی آنها تغییر نمی‌دهد، کاندیدای خوبی هستند.

۶. درک خطرات : بیماران می‌خواهند درک روشنی از آنچه در طی یک عمل جراحی بینی گوشتی از سر می‌گذرانند داشته باشند. لازم است از قبل از تمام خطرات و عوارض احتمالی و هر موردی که لازم باشد آگاه باشید.

عمل بینی گوشتی در مقایسه با سایر انواع عمل بینی

عمل زیبایی بینی گوشتی

در گذشته، عمل بینی گوشتی اغلب شامل برداشتن غضروف بینی می‌شد. با این حال، گاهی اوقات منجر به فرورفتگی و زخم در پوست می‌شد و دستیابی به ظاهری متعادل و طبیعی برای بیمار را عملاً غیرممکن می‌کرد. در حال حاضر با انجام جراحی بینی گوشتی توسط دکتر سهراب پور، بیمار می‌تواند ظاهر صورت خود را زیبا کرده و از بینی که تکمیل کننده اجزای صورت اوست لذت ببرد.

دکتر سهراب پور به دلیل تخصص در جراحی پلاستیک و ترمیمی ‌صورت، شهرت داشته و یکی از بهترین هاست و روش جراحی بینی گوشتی را برای بیماران خود به بهترین شکل انجام می‌دهد. او ابتدا بینی بیمار را بررسی می‌کند و چگونگی مطابقت بینی با چشم ها، گونه ها، چانه و سایر ویژگی های صورت را هم در نظر می‌گیرد.

در مرحله بعد، دکتر سهراب پور تعیین می‌کند که آیا جراحی زیبایی بینی گوشتی یا نوع دیگری از جراحی بینی برای کمک به بیمار برای احیای ظاهر صورت ضروری است یا خیر.

اگر بیمار واجد شرایط انجام عمل بینی گوشتی باشد، دکتر جراح یک برنامه درمانی شخصی را طراحی می‌کند. یا اگر معتقد است که یک بیمار از سایر روش‌های جوان‌سازی صورت سود می‌برد، بینش‌هایی درباره این درمان‌ها ارائه می‌دهد. دکتر سهراب پور با انجام این کار به بیمار کمک می‌کند تا تمام گزینه های درمانی موجود برای جوانسازی صورت را درک کند.

توضیحات در مورد جراحی بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی با ویژگی های متعددی مانند پوسته ضخیم تر روی بینی و غضروف ضعیف تر شناخته شده است.

جراحی زیبایی بینی گوشتی

به زبان ساده اگر :

  • پوست بینی شما ضخیم است.
  • قسمت پایینی نوک بینی است که پهن است و هیچ استخوانی در زیر آن احساس نمی‌شود.
  • پوست بینی شما چرب است و منافذ روی بینی شما بزرگ است.
  • تیغه های بینی شما بلندتر، پهن تر و ضخیم تر است

بینی شما نوعی بینی گوشتی است و روش خاص خود را می‌طلبد. شاید برای اکثر افراد این تصور ایجاد شود که عمل بینی گوشتی قابل برگشت است. یا این عمل بسیار سخت است یا ابهامات دیگری در مورد این نوع جراحی وجود دارد.

در اینجا می‌خواهیم به شما این اطمینان را بدهیم که روش ها و تکنیک های جراحی بینی گوشتی به قدری پیشرفته است که تمامی‌ این کاستی ها را پوشش می‌دهد.

اما در گذشته به دلیل سنتی بودن این عمل، عملاً شکل بینی بعد از عمل تغییر می‌کرد. اما امروزه با روش‌های جدیدی که در عمل زیبایی گوشتی به کار می‌رود، جراحان زیبایی این اطمینان را برای بیماران ایجاد کرده‌اند که بعد از جراحی، فرم بینی گوشتی به حالت قبل از عمل باز نمی‌گردد.

در صورت تشخیص جراح بینی گوشتی، چربی زیر بینی باید برداشته شود تا بینی نازک تر و بهتر شود. اگر برداشتن چربی با دقت، حوصله و یکنواخت انجام نشود، می‌تواند منجر به تغییر شکل در ناحیه بینی شود و اگر این کار با دقت انجام نشود و بیش از حد برداشته شود. خون رسانی به نوک بینی را مختل می‌کند و عوارض بدی برای بیمار دارد. در نظر داشته باشید که انتخاب یک جراح ماهر و با تجربه برای مشاوره قبل از عمل و جراحی بینی گوشتی در تهران خطر این خطرات را به صفر رسانده و تجربه خوبی از جراحی را برای شما ایجاد می‌کند.

بینی گوشتی بافت پوستی ضخیم‌تری دارد و در عوض استخوان‌ها و غضروف‌های ضعیف‌تری نسبت به انواع دیگر بینی‌ها دارد. از آنجایی که بیشترین حجمی ‌که در جراحی تحت تاثیر قرار می‌گیرد، پوست و پره های بینی است. ممکن است به دلیل ضعف غضروف در قسمت تحتانی بینی، پس از یک دوره جراحی، سر بینی به سمت پایین کج شود.

برای جلوگیری از این مشکل، جراح بینی گوشتی تهرا بخشی از غضروف بینی یا گوش را به قسمت پایین بینی متصل می‌کند. برای تقویت و بافت و فرم پوست بینی به زیبایی روی آن بنشیند. و تا حد امکان سعی کنید بافت پوست بینی تغییر نکند.

ورم بینی گوشتی بعد از جراحی و درمان آن

ورم بعد از عمل بینی گوشتی

بینی در شش ماه اول پس از عمل بینی گوشتی برجسته‌تر است و نهایتا تا یک سال پس از عمل برطرف می شود. البته برای کاهش ورم بینی گوشتی راهکارهایی وجود دارد که در ادامه توضیح داده می شوند.

چه چیزی باعث ورم بینی گوشتی پس از جراحی می‌شود؟

دستکاری شدن بافت ها علت اصلی متورم شدن بینی پس از عمل بینی گوشتی است. چون پوست این نوع از بینی ها ضخیم تر است ، معمولا ورم با شدت بیش تری ظاهر می شود.

چه مدت طول می‌کشد تا ورم بینی گوشتی بعد از جراحی کاهش یابد؟

در حالی که هر بیمار و هر روشی متفاوت است، بیشتر ورم در ماه اول پس از جراحی بینی گوشتی کاهش می‌یابد. حدود ۹۰ درصد تورم باید در سه ماه اول کاهش یابد. نهایتا در پایان یکسال ، می توانید انتظار داشته باشید ورم ناشی از عمل بینی گوشتی به طور کامل از بین برود.

چگونه ورم بینی گوشتی را کاهش دهیم؟

بلافاصله یک کیسه یخ یا سرد روی بینی قرار دهید تا از ورم جلوگیری کنید یا کمتر دچار آن شوید. یخ یا بسته سرد را به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه، 3 بار یا بیشتر در روز استفاده کنید. همیشه یک پارچه بین پوست خود و کیسه یخ نگه دارید. روی تمام انحناهای ناحیه آسیب دیده محکم فشار دهید.

توصیه های قبل از عمل بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی

رینوپلاستی یا جراحی بینی گوشتی عیوب عملکردی و زیبایی بینی را برطرف می‌کند. اگر نوک بینی پیازی، افتادگی بینی، قوز بینی، انحراف تیغه بینی، پولیپ، سوراخ شدن تیغه بینی و غیره دارید، کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی گوشتی هستید.

روش جراحی (باز یا بسته)، تجربه بهترین جراح بینی گوشتی تهران و نحوه انجام جراحی آمادگی برای جراحی بینی تاثیر زیادی بر نتایج عمل دارد.

بهبودی راحت و سریع بعد از عمل بینی گوشتی بستگی به این دارد که چگونه بدن و ذهن خود را برای جراحی آماده کنید. بنابراین لازم است قبل از عمل کردن بینی گوشتی به نکات زیر توجه کنید:

۱. سوابق پزشکی‌تان را آماده کنید:

یک هفته قبل از جراحی بینی گوشتی در تهران باید یک تاریخچه پزشکی دقیق و کامل تهیه کنید و به پزشک خود تحویل دهید تا بهترین روش جراحی و داروها را برای شما انتخاب کند. اگر حساسیت غذایی یا دارویی، بیماری تهدید کننده زندگی دارید یا قبلاً جراحی داشته اید، آن را در پرونده خود قرار دهید.

۲. محل استراحت خود را آماده کنید:

داروهای بیهوشی که در حین رینوپلاستی استفاده می‌شود باعث خستگی و حالت تهوع شما پس از عمل بینی گوشتی می‌شود. بنابراین تهیه یک مکان گرم و راحت با تمام ملزومات از قبل ضروری است. همچنین اگر بچه دارید یک اتاق بازی جداگانه آماده کنید و از شخصی بخواهید که به مدت یک هفته از آنها نگهداری کند.

۳. حتماً به اندازه کافی بخوابید:

بدن شما برای بهبودی و بهبودی پس از جراحی بینی گوشتی به انرژی بیشتری نیاز دارد. بنابراین، بسیار مهم است که یک هفته قبل از عمل استراحت کافی داشته باشید. چند روز مرخصی از محل کار نیز برای آماده شدن برای عمل توصیه می‌شود.

شب قبل از جراحی بینی گوشتی

۱. دوش بگیرید:

شب قبل از عمل بینی گوشتی حتما دوش بگیرید زیرا سه تا چهار روز بعد از جراحی نمی‌توانید حمام کنید.

۲. از خوردن و آشامیدن بپرهیزید:

عمل بینی گوشتی با بیهوشی عمومی‌ انجام می‌شود. بنابراین باید ۱۲ ساعت قبل از عمل از خوردن و آشامیدن خودداری کنید تا مشکلات گوارشی ناشی از بیهوشی به حداقل برسد. با این حال، نوشیدن مقدار زیادی آب در شب قبل از جراحی توصیه می‌شود زیرا آب می‌تواند فشار خون شما را متعادل کند و به شما کمک کند تا زودتر از بیهوشی خلاص شوید.

۳. بدن و ذهن خود را آرام کنید:

امروزه عمل بینی گوشتی یک روش استاندارد و ساده در نظر گرفته می‌شود، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد آن نیست. با این حال، اگر استرس دارید، یوگا انجام دهید، با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده تماس بگیرید، به موسیقی گوش دهید یا شب قبل از جراحی تنفس عمیق را تمرین کنید تا اضطراب خود را کاهش دهید.

در صبح جراحی بینی گوشتی

صبح روز جراحی ، لطفا از آرایش، جواهرات یا عطر استفاده نکنید، زیرا می‌توانند باعث تحریک عمل شوند. همچنین پوشیدن پیراهن دکمه دار یا تی شرت گشاد و راحت در روز عمل بینی گوشتی توصیه می‌شود. زیرا پس از ترخیص از بیمارستان باید لباس های خود را بپوشید و در صورت تنگ بودن ممکن است هنگام پوشیدن به بینی شما آسیب بزند.

سایر مراقبت های عمل بینی گوشتی

  • از شخصی بخواهید که مراقب شما در بیمارستان باشد زیرا در روز عمل نمی‌توانید رانندگی کنید. همچنین ممکن است پس از عمل جراحی به دلیل بیهوشی دچار ضعف حافظه و اختلال در قدرت قضاوت شوید، بنابراین لازم است بعد از عمل بینی گوشتی ، مراقبی همراهتان داشته باشید.
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک را در زمان توصیه شده تزریق و مصرف کنید.
  • قبل از جراحی کمپرس یخ، بالش راحت، آنتی بیوتیک، پماد، اپلیکاتور پنبه، دستمال مرطوب و مسکن بخرید.
  • اگر داروهای خاصی مصرف می‌کنید یا حساسیت دارویی دارید، جراح و پرستار خود را مطلع کنید.
  • چند روز قبل از جراحی تنفس از طریق دهان را تمرین کنید تا در روزهای اول بعد از عمل تنفس مشکلی برای شما ایجاد نکند.
  • خوابیدن به پشت را تمرین کنید زیرا حداقل ۱ هفته بعد از جراحی نمی‌توانید به پهلو بخوابید.
  • حداقل ۱۰ روز قبل از عمل از مصرف داروهای التهابی، رقیق‌کننده‌های خون مانند آسپرین و مکمل‌های گیاهی خودداری کنید زیرا باعث افزایش خونریزی بینی بعد از عمل می‌شوند.
  • حداقل ۲ هفته قبل از جراحی بینی گوشتی از سیگار کشیدن خودداری کنید زیرا می‌تواند باعث عفونت و نارسایی تنفسی شود.
  • از مکمل های ویتامین E، جینسینگ و روغن ماهی خودداری کنید.
  • از مصرف کرم های موضعی حاوی اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید به مدت چهار روز قبل از عمل خودداری کنید.

اقدامات بعد از عمل بینی گوشتی

اقدامات قبل از جراحی بینی گوشتی

  • از کمپرس سرد سه بار در روز به مدت ۱۰ دقیقه برای کاهش تورم و کبودی استفاده کنید.
  • هنگام خواب حداقل ۲ هفته سر خود را بالا نگه دارید. با این کار خون و مایع اضافی از بینی خارج می‌شود.
  • بعد از عمل بینی گوشتی از خم کردن سر خودداری کنید.
  • یک رژیم غذایی سالم و سرشار از فیبر داشته باشید، بنابراین نیازی به زور زدن بیش از حد در طول اجابت مزاج ندارید.
  • با شدت گریه نکنید یا نخندید.
  • دو تا سه روز اول استراحت کنید و یک هفته از فعالیت های سنگین خودداری کنید.
  • اگر بینی شما خونریزی کرد، سر خود را کمی ‌بالاتر نگه دارید و سوراخ های بینی خود را با گاز استریل بپوشانید تا خونریزی متوقف شود. اگر خونریزی شدید و غیر قابل کنترل است، با پزشک خود تماس بگیرید.
  • تا حد امکان آب و آب میوه های تازه، به ویژه آب آناناس بنوشید.
  • سیگار و نوشیدن الکل را ترک کنید.
  • از خوردن غذاهای سفت که نیاز به گاز گرفتن و جویدن دارند خودداری کنید. در عوض، غذاهای نرم مانند پوره سیب زمینی و سوپ بخورید.
  • غذا را به قطعات کوچک برش دهید تا مجبور نباشید دهان خود را کاملا باز کنید.
  • برای نوشیدن مایعات از نی استفاده کنید.
  • از یک مسواک نرم برای تمیز کردن دندان های خود استفاده کنید.
  • برای کاهش تورم بینی و رسیدن به نتایج مطلوب، به مدت دو ماه پس از عمل بینی گوشتی به طور مرتب از نوارهای بینی استفاده کنید.
  • هنگام عطسه، دهان خود را باز کنید تا فشار روی بینی کاهش یابد.
  • به مدت دو هفته از دمیدن بینی و غیره خودداری کنید.

چه مواردی را باید قبل از عمل از جراح بینی گوشتی تهران پرسید؟

تقریباً یک هفته قبل از عمل بینی گوشتی در تهران ، شما و جراحتان یک جلسه مشاوره خواهید داشت که در آن می‌توانید تمام سوالات خود را در مورد روش، دوره نقاهت، داروهایی که باید قبل و بعد از جراحی مصرف کنید، خطرات و عوارض احتمالی و غیره بپرسید. اگر می‌پرسید چه چیزی باید از جراح خود بخواهید، در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • چه نوع جراحی برای من مناسب است، باز یا بسته؟
  • کجا عمل بینی گوشتی انجام می‌دهید؟ در بیمارستان یا کلینیک؟
  • چه شکل بینی مناسب من است؟
  • آیا جراحی بینی ترمیم هم انجام می‌دهید؟
  • بهبودی چقدر طول می‌کشد؟
  • بعد از چه مدت می‌توانم نتیجه عمل بینی گوشتی را ببینم؟
  • آیا می‌توانم چند نمونه از جراحی های شما را ببینم؟

علاوه بر این، باید پزشک خود را در مورد جراحی های قبلی بینی، حساسیت های دارویی، داروهای فعلی، تروما و جراحات قبلی، بیماری های مزمن مانند فشار خون بالا، دیابت، کمبود قلب، مشکلات کبدی یا کلیوی، سابقه سکته یا سرطان، مشکلات بهبود زخم و خونریزی و غیره مطلع کنید.

مواردی که قبل از جراحی بینی نباید انجام دهید !

اقدامات قبل از عمل بینی گوشتی

۱. سیگار نکشید:

 شما می‌دانید که سیگار کشیدن برای شما مضر است، اما این ایده بشدت بدی است که قبل و بعد از عمل جراحی سیگار بکشید. سیگار کشیدن می‌تواند باعث انقباض عروق خونی و کاهش جریان اکسیژن شود.

این کار می‌تواند باعث کند شدن روند بهبودی شما پس از عمل بینی گوشتی شود، حتی احتمال از دست دادن پوست و ایجاد زخم را افزایش می‌دهد. سیگار همچنین احتمال واکنش ضعیف بیهوشی و خونریزی یا مشکلات عفونت را بیشتر می‌کند.

نیکوتین و دود تنباکو بهبود را به تاخیر می‌اندازد و می‌تواند منجر به زخم شود

۲. مشروب نخورید:

در روزهای منتهی به جراحی بینی گوشتی الکل ننوشید. الکل برای سیستم ایمنی بدن مضر است و همچنین می‌تواند شما را کم آب کرده و بدنتان را ضعیف کند در نتیجه بهبودی به صورت کامل اتفاق نخواهد افتاد.

۳. از کرم های موضعی استفاده نکنید:

حدود چهار تا پنج روز قبل از عمل بینی گوشتی ، از کرم‌هایی که حاوی Retin-A، اسید سالیسیلیک، بنزوئیل پراکسید و سایر کرم‌های دارویی بدون نسخه هستند استفاده نکنید.

۴. از آفتاب و سولاریوم دوری کنید:

اشعه ماوراء بنفش می‌تواند به پوست آسیب برساند و بهبودی را دشوارتر کند. دو هفته قبل از جراحی بینی گوشتی از آسیب های ناشی از نور خورشید جلوگیری کنید – روزانه از کرم ضد آفتاب (SPF 20 یا بیشتر) استفاده کنید.

۵. از مصرف برخی داروها خودداری کنید:

برخی از داروها هستند که باید قبل از هر عمل جراحی از مصرف آنها پرهیز کرد زیرا می‌توانند به بیهوشی واکنش نشان دهند یا بر جریان خون و لخته شدن خون تأثیر بگذارند.

همیشه با بهترین جراح بینی گوشتی تهران در مورد مواردی که می‌توانید یا نمی‌توانید مصرف کنید صحبت کنید، اما معمولاً توصیه می‌شود یک هفته قبل از عمل بینی گوشتی از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و کومادین، سلبرکس و پلاویکس خودداری کنید.

از مصرف برخی مکمل ها، از جمله مکمل های ویتامین E، جینکو، جینسینگ، روغن ماهی، خار مریم و غیره باید اجتناب کرد.

دو هفته قبل از جراحی از آسپرین، ایبوپروفن (ادویل، موترین و سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی)، ویتامین E یا هر دارویی که حاوی این ترکیبات است خودداری کنید.

مراقبت های بعد از عمل بینی گوشتی

مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی

۱. روز اول:

در روز اول به یاد داشته باشید که در ۲۴ ساعت اول پس از بیهوشی همیشه باید کسی همراهتان باشد.

درد و حالت تهوع:

هم جرئی جدایی ناپذیر از پروسه بهبود بینی جراحی شده هستند.

پس از بازگشت از جراحی بینی گوشتی ، همچنان به دلیل مصرف دارو و بیهوشی احساس خواب آلودگی خواهید کرد. سعی کنید آرام باشید و به طور طبیعی آن را بخوابانید.

در صورت احساس درد یا تهوع، داروی مناسب را از تیم پرستاری درخواست کنید.

خوردن و آشامیدن:

هنگامی‌که احساس بیداری بیشتری می‌کنید، جرعه جرعه آب بنوشید، اما از خوردن و آشامیدن با عجله خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث تهوع یا استفراغ شود.

۲. هفته اول:

  • برای اینکه به بینی خود فشار نیاورید، از بلند کردن اجسام سنگین، زور زدن یا کارهای خانه پرهیز کنید. سر خود را زیر سطح قلب خم نکنید. بینی خود را ضربه نزنید.
  • پس از عمل بینی گوشتی الکل مصرف نکنید. الکل ممکن است میزان گرفتگی بینی شما را افزایش دهد و اگر با هر دارویی که ممکن است مصرف می‌کنید مخلوط شود ممکن است مضر باشد.
  • تا هفت روز پس از جراحی بینی گوشتی سیگار نکشید. سیگار کشیدن دیواره بینی شما را تحریک می‌کند و باعث سرفه می‌شود که ممکن است باعث خونریزی بینی شود.
  • آنتی بیوتیک ها. مصرف منظم آنتی بیوتیک ها مهم است. در حالت ایده‌آل، برای بهبود تحمل شما نسبت به آنتی‌بیوتیک‌ها و کاهش خطر ناراحتی معده، توصیه می‌شود دو بار در روز از پروبیوتیک‌ها (مانند اکتیمل، یاکولت، کپسول‌ها و غیره) استفاده کنید که تعادل میکروب‌ها را در داخل روده حفظ می‌کنند. اگر با آنتی بیوتیک ها مشکلاتی مانند بثورات پوستی، اسهال یا استفراغ مواجه شدید، مصرف آنها را قطع کرده و برای ارزیابی مجدد طرح درمانی با ما تماس بگیرید.
  • داروهای مسکن: مصرف مسکن در طول دوره بهبودی اجباری نیست، اما بسیاری از بیماران آن را مفید می‌دانند. برخی از مسکن ها می‌توانند باعث ایجاد احساس سبکی در شما شوند، بنابراین ترجیح داده می‌شود فقط از مقداری استفاده کنید که احساس راحتی در شما ایجاد می‌کند.

خوابیدن

  • در طول ۲ هفته اول پس از عمل بینی گوشتی بسیار مهم است که از خوابیدن به پهلو و شکم خودداری کنید، زیرا می‌تواند استخوان های پل بینی را جابجا کند.
  • هنگام دراز کشیدن یا خوابیدن سر خود را با چند بالش نگه دارید. این کمک می‌کند تا هرگونه ترشح از بینی شما به راحتی از جلوی بینی خارج شود. می‌توانید به آرامی‌هر گونه ترشح را پاک کنید، اما سوراخ های بینی خود را نیشگون نگیرید. همچنین به کاهش تورم صورت کمک خواهد کرد.
  • کبودی و ورم. لب ها و بینی شما ممکن است بعد از جراحی متورم و کبود شده باشند. لب بالایی شما نیز ممکن است بی حس شده باشد. این اثرات موقتی هستند و به تدریج از بین خواهند رفت.
  • شما می‌توانید در ۲۴ ساعت اول بعد از عمل بینی گوشتی روی ناحیه بینی، چشم ها و صورت خود یخ بمالید. یخ را به فواصل ۲۰ دقیقه روی بینی خود بمالید، ۲۰ دقیقه استراحت کنید. از کمپرس گرم استفاده نکنید.
  • ورزش. ورزش زودهنگام می‌تواند باعث خونریزی بینی شود، بنابراین بهتر است به تدریج به ورزش بازگردید و حدود ۲.۵ تا ۳ هفته از آن دور باشید.
  • برای تمرین‌کنندگان یوگا، ۳ تا ۴ هفته قبل از ایستادن سر یا موقعیت‌های مشابه لازم است.
  • عینک / عینک آفتابی. می‌توان از لنزهای تماسی استفاده کرد.

برداشتن آتل ها و بخیه های بینی گوشتی

پس از برداشتن آتل، با استفاده از کرم یا ژل هیرودوئید یا کرم آرنیکا می‌توان به کبودی باقی مانده کمک کرد. بیشتر اوقات، کبودی باقی مانده تا روز ۱۰ بعد از عمل بینی گوشتی از بین می‌رود.

آتل روی پل بینی باید حداقل به مدت یک هفته دست نخورده بماند تا از انحراف یا گشاد شدن پل بینی جلوگیری شود.

آتل روی بینی خود را خیس نکنید. اگر می‌خواهید موهای خود را بشویید، باید به عقب متمایل شوید و در حالت ایده آل باید کسی را داشته باشید که به شما کمک کند.

هنگامی‌که اسپلینت برداشته می‌شود، یک هفته بعد از جراحی بینی گوشتی ، شکل پل و نوک آن تحت تاثیر شکل اسپلینت قرار می‌گیرد.

آنها تمایل دارند باریک و نسبتاً مصنوعی به نظر برسند و این قابل انتظار است. پس از آن، بینی تورم بیشتری هم برای نوک و هم برای پل ایجاد می‌کند. با فروکش کردن تورم، شکل نهایی به تدریج آشکار می‌شود.

تمیز کردن بینی گوشتی بعد از عمل

جراحی بینی گوشتی - دکتر سهراب پور

پس از برداشتن آتل ها و بخیه ها، مهم است که از ضربه به داخل بینی در اثر دمیدن یا برداشتن بینی جلوگیری شود.
در ماه اول پس از جراحی بینی گوشتی، دو بار در روز از شستشوی بینی نمکی (آب نمک) برای تمیز کردن بینی و مرطوب نگه داشتن مخاط استفاده کنید.

بعد از عمل بینی گوشتی چقدر باید استراحت کرد؟

متوسط دوره نقاهت معمولاً ۷ تا ۱۰ روز است، اما همیشه به خود فرد بستگی دارد. برخی از جراحی های بینی گوشتی با اصلاح انحراف سپتوم برای بهبود تنفس یا کاهش شاخک ها برای بهبود تنفس و بهبود علائم آلرژی همراه است.

چه چیزی به بهبود سریع تر پس از عمل بینی گوشتی کمک می‌کند؟

  • از مصرف داروهای ضد التهابی خودداری کنید.
  • برای کاهش تورم از نخود فرنگی منجمد استفاده کنید.
  • قدم بزنید.
  • برای هفت تا ده روز اول راحت باشید و استراحت کنید.
  • از یک رژیم غذایی مغذی پیروی کنید.
  • دستورالعمل های جراحتان برای بعد از عمل بینی گوشتی در تهران را دنبال کنید.
  • مرخصی توصیه شده را در نظر بگیرید.
  • از خوردن غذاهای تند پرهیز کنید.

هزینه عمل بینی گوشتی در شهر تهران چقدر است؟

هزینه عمل بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی  می‌تواند بینی صاف و جذابی را که همیشه آرزویش را داشتید به شما بدهد. بسیاری از مردم احساس اعتماد به نفس زیادی را بعد از انجام عمل به دست می‌آورند که این موضوع به تنهایی بسیار ارزشمند است.

متوسط ​​هزینه جراحی بینی گوشتی در تهران هرچقدر که باشد باید حتما به این موضوع توجه کنید که این قیمت تنها قیمت ثابتی است که برای عمل بینی گوشتی دریافت می‌شود و می‌تواند بسته به عوامل مختلفی کم و زیاد شود. ممکن است هزینه های دیگری نیز وجود داشته باشد، از هزینه امکانات اتاق عمل گرفته تا بیهوشی. بنابراین، هنگام ارزیابی قیمت نهایی باید این موارد را هم در نظر داشته باشید.

عوامل موثر بر هزینه نهایی عمل بینی گوشتی:

عوامل مختلفی می‌توانند بر هزینه جراحی بینی گوشتی تاثیر بگذارند. همانطور که گفته شد، این تا حد زیادی به موارد اضافی بستگی دارد که به هزینه نهایی اضافه می‌شود. به عنوان مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستمزد جراح
  • نسخه های دارویی
  • لباس های بعد از جراحی
  • آزمایش های پزشکی
  • هزینه های مرکز جراحی یا بیمارستان
  • هزینه های بیهوشی

جدای از این، عوامل دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند بر هزینه‌ها تأثیر بگذارد، مانند مکان کلینیک، تجربه بهترین جراح بینی گوشتی تهران، و اینکه آیا تصمیم به استفاده از درمان‌های دیگری دارید یا خیر.

قدم بعدی را بردارید

آیا دوست دارید در مورد جراحی زیبایی بینی بیشتر بدانید؟ به سادگی با ما تماس بگیرید تا مشاوره خود را با سهراب پور برنامه ریزی کنید.

سخن آخر

به طور کلی، عمل بینی گوشتی یک جراحی رایج است که از طریق آن شکل یا اندازه بینی تغییر می‌کند. برخلاف تصور عموم، آمادگی برای جراحی به اندازه مراقبت های بعد از عمل آن ضروری است و می‌تواند نتایج عمل را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و روند بهبودی را تسهیل کند.

پس طبق مواردی که در بالا گفتیم حتما از چند وقت قبل از عمل بینی خودتان را آماده کنید و حتما در روز عمل و بعد از آن هم از مراقبت های مخصوصی که باید انجام دهید غافل نشوید.

دکتر سعید سهراب پور

دکتر سعید سهراب پور، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و فلوشیپ جراحی های درمانی سر و گردن هستم. افتخار دارم که سال ها در زمینه ی درمان بیماری های مختلف گوش، حلق و بینی و همچنین جراحی های مربوط به سر و گردن فعالیت داشته ام. هدف من از ارائه خدمات در این وب سایت ارائه ی اطلاعات مفید و جامع در زمینه بیماری های گوش، حلق و بینی و جراحی های سر و گردن ، پاسخ به سوالات رایج مراجعین و معرفی جدیدترین روش های درمانی است.

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها