مجله پزشکی

اشتراک گذاری

عمل بینی

عمل بینی برای اکثر افراد خوشایند است چرا که بیشتر ما از نوع و شکل بینی خودمان رضایت کامل را نداریم. بدون شک هم خوش فرم و زیبا بودن بینی و فرم آن در زیبایی چهره تاثیرگذار است و نمی توان این حقیقت را نادیده گرفت. همانطور که می دانید یکی از مهم ترین فاکتور هایی که زیباشناسان آن را برای داشتن چهره جذاب الزامی می بینند داشتن بینی با فرم زیبا و متناسب با اجزای صورت است که نقش بسیار مهمی را در ایجاد هارمونی زیبا در چهره بازی می کند. همچنین این عضو از بدن وظایف مهم تری نظیر تامین اکسیژن بدن ، تنظیم میزان رطوبت و اکسیژن بدن و غیره دارد. بنابراین نباید هیچ گونه اختلالی در عملکرد آن ایجاد شود زیرا این اختلال می تواند سلامت کل بدن را نیز تحت تاثیر قرار دهد. به همین منظور بیمار باید به پزشک متخصص باتجربه ای مراجعه کرده تا علاوه بر ایجاد ظاهری ایده آل به چهره خود ، از آسیب رساندن به بدن نیز پیشگیری کند. مراجعه به دکتر سعید سهراب پور شما را به تمامی اهدافتان از جراحی خواهد رساند.

عمل بینی - دکتر سعید سهراب پور

در حال حاضر افراد بسیار زیادی به سراغ جراحی بینی رفته اند و بخش زیادی از آنها هم از نتایج به دست آمده راضی هستند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به هر دلیلی به فکر عمل بینی افتاده اید و در این زمینه سوال دارید، پیشنهاد می‌ کنیم که حتما ادامه مطالب را دنبال کنید چون تقریبا به تمامی سوالات شما در زمینه عمل زیبایی بینی پاسخ داده ایم.

دلایل انجام عمل بینی

در سرتاسر دنیا این پروسه یکی از روش‌ های زیبایی محبوب می‌ شود که اتفاقا افراد بسیار زیادی هم به آن روی می‌ آورند. دلایل مختلفی وجود دارد که افراد می‌ خواهند ظاهر بینی خود را تغییر دهند. این به این دلیل است که تغییر شکل بینی می‌ تواند تعادل و تناسبات کل صورت را تغییر داده و ظاهر شما و احساس شما را نسبت به ظاهرتان تغییر دهد.

فیلم جراحی بینی توسط دکتر سعید سهراب پور

برای مشاهده ویدئوهای بیشتر کلیک کنید

در اینجا فقط ۵ دلیل را آورده ایم که چرا ممکن است به عمل بینی فکر کرده باشید:

۱. تغییر اندازه بینی

سایز و اندازه بینی برای افراد نگرانی های مختلفی را ایجاد می‌کند و آنها امیدوارند با جراحی زیبایی بینی این ایرادات برطرف شوند. معمولاً این نگرانی به این دلیل است که افراد بینی خودشان را با سایر اجزای صورتشان هماهنگ نمی‌ بینند و می‌خواهند آن را تغییر دهند. که واقعا هم اکثر بینی های طبیعی تناسب مناسبی را با سایر بخش های صورت ما ندارند.

رینوپلاستی با متناسب کردن بینی و ارگان های دیگر صورت زیبایی خاصی را به صورت شما خواهد بخشید.

شما می‌ توانید در مشاوره خصوصی خود با جراح بینی متخصص ما درمورد آنچه که می‌ خواهید در بینی خود تغییر دهید صحبت کنید. شما می‌ توانید توافق کنید که چه اندازه بینی را می‌ خواهید بعد از عمل داشته باشید و جراح شما می‌ تواند از تجربیات خود صحبت کند، تصاویر قبل و بعد را به شما نشان دهد و همچنین نشانه ای از نوع نتایجی را که می‌ توانید از جراحی بینی انتظار داشته باشید را به شما ارائه کند.

۲. تغییر شکل بینی

دلیل دوم برای عمل بینی می‌ تواند تغییر شکل آن باشد. بیشتر اوقات، تغییر شکل شامل موارد زیر می‌شود:

  • تغییر زاویه بینی
  • تغییر شکل نوک بینی
  • صاف کردن پل بینی در صورت وجود برآمدگی قابل توجه

تغییر شکل بینی می‌ تواند با تغییر نسبت کل صورت، تغییر شکل ظاهری و احساس شما نسبت به ظاهرتان، ظاهری متعادل تر را در صورتتان ایجاد کند.

نمونه کار عمل بینی

برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر کلیک کنید

۳. صاف کردن تیغه بینی

انحراف تیغه بینی زمانی اتفاق می‌ افتد که تیغه ، غضروفی که حفره بینی را به نصف تقسیم می‌ کند، کج شده و به نظر برسد که می‌ تواند باعث ایجاد مشکلات زیبایی و پزشکی شود.

انحرافات کوچک معمولاً نیازی به جراحی بینی ندارند زیرا بعید است که علائم پزشکی ایجاد کنند. به عبارت دیگر، انحراف تیغه بینی شایع است، اما اگر به خصوص خارج از مرکز باشد و اگر یک طرف بینی به شدت مسدود شده باشد، می‌ تواند باعث ایجاد مشکلات سینوسی مانند انسداد مزمن بینی و حتی مشکل در تنفس شود.

عمل بینی سنتی همچنین می‌تواند با سپتوپلاستی ترکیب شود، این روشی است که می‌ تواند انحراف تیغه بینی را با صاف کردن تیغه بینی و جابه‌جایی در مرکز بینی ترمیم کند تا هر دو مجرای بینی به اندازه یکسان باشند.

نمونه کار عمل بینی - دکتر سعید سهراب پور

۴. تنگ کردن سوراخ های بینی

جراحان متخصص بینی امروزه می‌ توانند ظاهر زیبایی بیشتر جنبه های بینی شما را، جدا از مشکل اصلی شما، تغییر دهند. تمام مراحل عمل بینی یا هر شهر دیگری کاملاً بر اساس نیازها و نیازهای فردی و نیز بر اساس ظاهری است شما طراحی شده است.

جراحی بینی شما می‌ تواند شامل کاهش اندازه سوراخ های بینی باشد که ممکن است فکر کنید خیلی پهن هستند. این کار می‌ تواند واقعاً در ایجاد نسبت متعادل تر صورت مؤثر بوده و هم اعتماد به نفس و هم تقارن کلی صورت شما را بازگرداند.

تنگ کردن سوراخ های بینی

۵. رفع مشکلات تنفسی

اگرچه جراحی بینی معمولاً یک روش انتخابی است، اما گاهی اوقات ممکن است دلایل پزشکی و همچنین دلایل زیبایی وجود داشته باشند که افراد بخاطر آنها به فکر عمل بینی می‌ افتند. همانطور که گفتیم، این موضوع می‌ تواند ناشی از انحراف سپتوم باشد که به موجب آن جراحی زیبایی بینی یا سپتوپلاستی می‌ تواند به پاکسازی راه های هوایی شما کمک کند تا بتوانید راحت تر نفس بکشید.

رفع مشکلات تنفسی با عمل بینی

مزایا و معایب جراحی بینی

مزایا و معایب جراحی زیبایی بینی

مزایای عمل بینی 

دلایل زیادی برای در نظر گرفتن جراحی زیبایی بینی وجود دارد که همه آنها به زیبایی ظاهر شما مربوط نمی‌ شود، اما مطمئناً ایجاد اعتماد به نفس که این عمل با خود به همراه خواهد داشت، می‌ تواند زندگی را تغییر دهد.

چه تصمیم گرفته باشید که حتما عمل زیبایی بینی را انجام دهید و یا یا هنوز در مورد این عمل مطمئن نیستید، بهتر است با مزایای این جراحی آشنا شوید. این فرآیند مزایای خاصی دارد که شامل موارد زیر می‌ شوند:

  • بهبود تنفس: برای کسانی که از مشکلات تنفسی مادرزادی یا طولانی مدت رنج می‌ برند، محدود کردن بینی با عمل جراحی می‌ تواند به طور قابل توجهی به تنفس کمک کند.
  • افزایش اعتماد به نفس: عمل بینی می‌ تواند به شکلی بسیار موثر و زیاد بر افزایش عزت نفس شما کمک کند. این موردمی‌تواند با بهبود ظاهر شما و یا حتی رفع نواقص مختلف مربوط به بینی میسر شود.
  • رفع مشکلات سینوسی: سردرد، گرفتگی دائمی‌ بینی و فشار سینوسی را می‌ توان با عمل زیبایی بینی کاهش داد.
  • عمل شکستگی بینی: ترمیم شکستگی بینی – بدون توجه به علت آن – می‌ تواند درد را تسکین دهد و ظاهر بینی و صورت شما را بهبود بخشد.
  • پیگیری اصلاحی: اگر اولین جراحی بینی نتایج دلخواه شما را ارائه ندهد، می‌ توان یک روش اصلاحی را برای اعمال هر گونه تغییرات تکمیل کرد.
  • رفع خروپف: خروپف ممکن است چیزی باشد که شما فقط با آن مقابله می‌ کنید یا سعی می‌ کنید با مصرف محصولات بدون نسخه آن را برطرف کنید. اما خوب است بدانید که عمل بینی می‌ تواند تاثیری دائمی‌ و قابل توجهی بر خواب شما و رفع خروپف داشته باشد.
  • رفع نقایص مادرزادی: اگر توده، انحنا یا رشد ناقص بینی داشته باشید، جراحی زیبایی بینی می‌ تواند بسیار موثر و کمک کننده باشد.

معایب عمل بینی

انتخاب یک روش جراحی برای تغییر ظاهر یا بهبود سلامت شما می‌ تواند با سوالاتی همراه باشد. یکی از رایج ترین سوالات در مورد این جراحی در مورد درد و روند بهبودی و نیز معایب آن است. جدا از مزایا، عمل زیبایی بینی ممکن است با معایبی هم همراه باشد.

در حالی که هر جراحی تهاجمی‌ در طول فرآیند بهبودی با کمی‌ ناراحتی همراه خواهد بود، اکثر بیماران جراحی بینی مقداری تورم و حساسیت خواهند داشت اما باید حداقل مشکل تنفس را تجربه کنند. تغییر رنگ ممکن است، اما اکثر بیماران تنها در عرض چند روز نتایج جراحی را مشاهده می‌کنند. در واقع، به احتمال زیاد می‌توانید ظرف یک هفته به محل کارتان بازگردید.

به خاطر داشته باشید که عمل بینی مانند کوتاه کردن مو نیست. روش شما بر اساس نیازها و صورت شما سفارشی شده است، بنابراین آوردن عکس پروفایل افراد مشهور و درخواست بینی مانند تصویر ممکن است کارساز نباشد. جراح شما در طول عمل تقارن و تعادل ایجاد می‌کند و آنچه برای یک فرد جذاب به نظر می‌رسد همیشه برای دیگری مناسب نیست.

علیرغم انگیزه ای که ممکن است برخی برای جراحی پلاستیک ایجاد کنند، تصمیم برای انجام رینوپلاستی باید تصمیم شخصی شما باشد. برای دریافت مشاوره و آگاهی از اینکه چگونه جراحی بینی می‌ تواند به شما کمک کند می‌توانید به دکتر سهراب پور مراجعه کنید و در نتیجه انتخابی آگاهانه داشته باشید.

سن مناسب برای عمل بینی 

صرف نظر از سن، فرهنگ یا اینکه از چه طبقه ای از زندگی هستید، رینوپلاستی یک عمل جراحی پلاستیک صورت بسیار مطلوب برای اکثر افراد است.

اما آیا چیزی به نام خیلی جوان یا خیلی پیر بودن برای عمل زیبایی بینی وجود دارد؟ ما نگاهی به سن ایده آل برای جراحی زیبایی بینی و همچنین تفاوت در بهبودی و خطرات جراحی بینی در سنین مختلف می‌اندازیم.

 

سن مناسب برای عمل بینی

در حالی که سن مناسبی برای انجام عمل بینی یا شهرهای دیگر وجود ندارد، بین ۱۸ تا ۴۰ سال یک محدوده ایده آل در نظر گرفته می‌ شود. در این زمان شما از نظر جسمی‌ و بلوغ به عنوان کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی پیشرفت کرده اید و پوست شما هنوز خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کرده است. این خاصیت ارتجاعی باعث می‌ شود تا تغییرات و بهبودی آسان تر شود و در عین حال خطر عوارض نیز به حداقل برسد.
در حالی که این محدوده سنی ایده آل است، افراد مسن یا جوان تر اغلب می‌توانند کاندیدهای عالی برای این روش باشند. جراح پلاستیک فقط باید ملاحظات دیگری را در نظر بگیرد.

عامل محدود کننده اصلی در بین جوانان در مورد عمل زیبایی بینی سن نیست، بلکه اطمینان از اندازه کامل بینی در بزرگسالی است. بهترین نتایج جراحی زیبایی بینی زمانی حاصل می‌شوند که بینی کاملاً شکل یافته و رشد کرده باشد. اکثر جراحان حاضر نیستند با بینی هایی که کمتر از ۹۰ درصد رشد آن اتفاق افتاده است کار کنند.

رشد دختران کمی سریعتر از پسران است، بنابراین می‌توانند در سنین کمتری نسبت به پسران عمل بینی انجام دهند. به این ترتیب، توصیه معمول این است که منتظر بمانید تا دختری ۱۵ تا ۱۶ ساله برای این پروسه باشد. برای پسران، توصیه معمولی بین ۱۷ تا ۱۸ سال است.

اما خوب است بدانید که سن دقیق، صرف نظر از جنسیت، هنوز از فردی به فرد دیگر متفاوت است. شکل گیری بینی تنها مورد توجه برای جراحی بینی جوانان نیست. در نظر گرفتن بلوغ فرد نیز مهم است. و نیز این که آیا آنها از نظر احساسی برای رویارویی با یک تغییر زیبایی چشمگیر آماده هستند؟

برای تماس با دکتر و تعیین وقت کلیک کنید

بهترین کاندیدای جراحی بینی چه کسانی هستند؟

بهترین کاندید عمل بینی چه کسی است

هر فردی که برای عمل بینی اقدام می‌کند ممکن است کاندید مناسبی برای جراحی نباشد. یک کاندیدای خوب برای جراحی بینی باید:

  • از نظر جسمی‌سالم باشید و بیماری جدی نداشته باشید.
  • از نظر روانی سالم باشید. افرادی که مشکلات روانی شدیدی مانند افسردگی دارند، کاندیدای ایده آلی نیستند.
  • داشتن حداقل ۱۸ سال سن.
  • پوستی الاستیک با ضخامت متوسط داشته باشید.
  • بینی کامل داشته باشید.
  • سیگاری نباشید.
  • انتظار روشن و واقع بینانه از جراحی داشته باشید.
  • بتوانید حداقل یک هفته از محل کار خود مرخصی بگیرید.

انواع روش‌های عمل بینی

روش جراحی زیبایی بینی به عوامل مختلفی از جمله شکل بینی، ساختار بینی، انتظارات بیمار و صلاحدید جراح بستگی دارد. به طور کلی جراحی بینی به دو صورت باز و بسته انجام می‌شود.

تفاوت عمل بینی بسته و عمل بینی باز

رینوپلاستی باز

در عمل بینی باز که با بیهوشی عمومی انجام می‌شود، جراح برشی را بین سوراخ های بینی ایجاد کرده و پوست بینی را بالا می‌برد. با این کار دسترسی بیشتری به قسمت داخلی بینی دارد و ساختار آن را با دقت بیشتری شکل می‌دهد.

پس از تغییر ساختار و شکل بینی، پوست بینی به جای خود برمی‌گردد و محل برش بخیه می‌شود. در بیشتر موارد، بینی با اسپلینت و گاز پانسمان برای کاهش خونریزی و جلوگیری از آسیب بینی پوشیده می‌شود. این باندها و آتل ها چند روز پس از عمل توسط پزشک شما برداشته می‌شوند.

رینوپلاستی بسته

در عمل بینی بسته که با بیهوشی عمومی یا موضعی انجام می‌شود، جراح برش هایی را در داخل سوراخ های بینی ایجاد می‌کند تا پوست را از غضروف جدا کند. پس از تغییر شکل بینی با تراشیدن استخوان بینی، برش ها توسط بخیه های قابل جذب بخیه شده و بیمار به اتاق ریکاوری منتقل می‌شود.

ریکاوری جراحی بینی مدل باز و بسته

قابل ذکر است که تکنیک بسته زمان کمتری دارد و دوره نقاهت آن نیز کوتاهتر است.

مدت زمان بهبودی این پروسیجر به نوع و شدت جراحی بستگی دارد. به طور متوسط زمان نقاهت روش باز بین ۴ تا ۶ هفته است. در حالی که دوره نقاهت عمل بینی بسته بسیار کوتاه تر است.

اگرچه کبودی اطراف چشم و بینی شما ۱۰ تا ۱۵ روز پس از عمل محو می‌شود، تورم ممکن است یک سال یا بیشتر ادامه داشته باشد. چه این عمل را به روش باز یا بسته انجام دهید، ده روز پس از جراحی می‌توانید به سر کار خود بازگردید.

عمل بینی با بی حسی

عمل بینی با بی حسی به روشی از جراحی بینی اطلاق می‌شود که در آن به جای بیهوشی عمومی، از بی‌حسی موضعی برای بی‌حس کردن نواحی اطراف بینی استفاده می‌شود. در این روش، بیمار هوشیاری خود را حفظ می‌کند، اما دردی در ناحیه عمل احساس نمی‌کند.

مزایای عمل بینی با بی حسی:

  • بهبودی سریع‌تر: از آنجایی که در این روش از بیهوشی عمومی استفاده نمی‌شود، بیمار سریع‌تر به هوش می‌آید و می‌تواند به خانه بازگردد.
  • عوارض جانبی کمتر: بی حسی موضعی عوارض جانبی کمتری نسبت به بیهوشی عمومی دارد، مانند حالت تهوع، استفراغ و سردرد.
  • هزینه کمتر: به طور کلی، عمل بینی با بی حسی ارزان‌تر از عمل بینی با بیهوشی عمومی است.

معایب عمل بینی با بی حسی:

  • اضطراب و استرس: بیمار در طول عمل هوشیار است و ممکن است اضطراب و استرس را تجربه کند.
  • حرکات ناخواسته: بیمار باید در طول عمل کاملاً بی‌حرکت بماند، در غیر این صورت ممکن است عمل با مشکل مواجه شود.
  • مناسب نبودن برای همه: عمل بینی با بی حسی برای همه افراد مناسب نیست. به عنوان مثال، بیمارانی که سابقه اضطراب یا مشکلات تنفسی دارند، ممکن است کاندیدای مناسبی برای این روش نباشند.

انتخاب روش مناسب: جراحی بینی با یا بدون بیهوشی؟

انتخاب روش مناسب برای عمل بینی به عوامل مختلفی از جمله، سابقه پزشکی، ترجیح بیمار و نظر جراح بستگی دارد. اگر به فکر انجام عمل بینی با بی حسی هستید، حتماً با جراح خود مشورت کنید تا ببینید این روش برای شما مناسب است یا خیر.

جراحی بینی چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان انجام عمل بینی

به طور کلی، عمل بینی باز تقریباً ۳ ساعت و بسته بین ۱ تا ۲ ساعت طول می‌کشد. همچنین دو تا سه ساعت طول می‌کشد تا شما در اتاق ریکاوری به هوش بیایید.

از آنجایی که جراحی بینی عمدتاً تحت بیهوشی عمومی‌انجام می‌شود، علائم حیاتی شما به مدت چند ساعت در بخش مراقبت های پس از بیهوشی (PACU) بررسی می‌شوند. سپس به بخش عمومی‌ منتقل می‌شوید و باید یک شب در آنجا بمانید. روز بعد پزشک بینی شما را معاینه می‌کند و اگر همه چیز طبیعی باشد مرخص می‌شوید.

بعد از عمل بینی چه انتظاری باید داشته باشم؟

تا چند روز بعد از جراحی زیبایی بینی، بینی شما پر است و نمی‌توانید از طریق آن نفس بکشید. با این حال، باید از قرار دادن سواب پنبه یا انگشت در داخل بینی خودداری کنید زیرا باعث آسیب و تورم بیشتر می‌شود.

همچنین در حالی که نوک بینی شما برای چند روز بی حس است، پوست سایر قسمت های بینی خارش و درد دارد. به یاد داشته باشید که پوست بینی تا چند روز پس از جراحی به لمس حساس است، بنابراین خاراندن یا ضربه زدن به آن باعث درد بیشتر می‌شود. احتمالاً چند ماه طول می‌کشد تا پوست بینی شما به طور کامل پس از جراحی بینی به حالت طبیعی برگردد.

هنگامی‌که آتل ها برداشته می‌شوند، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی به شما نحوه چسباندن بینی را آموزش می‌دهد. برای دستیابی به بهترین نتایج از عمل بینی خود باید به طور مداوم برای چند ماه آینده بینی خود را چسب بزنید.

زمان مشخص شدن نتیجه عمل بینی

نتیجه نهایی رینوپلاستی زمانی مشخص می‌شود که تورم کاهش یابد، یعنی تقریبا ۱ سال پس از عمل. خبر خوب این است که تورم و تغییر رنگ عمده ۳ ماه پس از جراحی از بین می‌رود، بنابراین می‌توانید نتیجه واقعی جراحی را از ماه سوم به بعد مشاهده کنید.

صورت خود را آرام نگه دارید، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید و بینی خود را طبق دستورالعمل برای کوتاه کردن این مدت با چسب بچسبانید.

عوارض احتمالی جراحی بینی

برخی از عوارض جانبی رایج جراحی زیبایی بینی عبارتند از:

  • خونریزی و عفونت: اینها شایع ترین عوارض این فرآیند هستند که با مصرف یا پرهیز از برخی داروها برطرف می‌شوند. به عنوان مثال، پزشک احتمالاً از شما می‌خواهد که در صورت خونریزی مکرر بعد از عمل بینی، داروهای التهابی را قطع کنید. همچنین در صورت ابتلا به عفونت بینی باید از قرص یا پماد آنتی بیوتیک برای کاهش آن استفاده کنید.
  • مشکلات تنفسی: اگر در حین انجام جراحی، بینی بیش از حد کوچک شود، بیمار به خصوص در هنگام خواب دچار مشکل تنفسی می‌شود. برای حل این مشکل، اکثر جراحان انجام عمل ترمیم بینی را پیشنهاد می‌کنند.
  • جای زخم: در هر دو جراحی بینی باز و بسته امکان ایجاد زخم وجود دارد. برای به حداقل رساندن جای زخم و عوارض آن (مانند تغییر کانتور بینی)، پزشک پمادهای خاصی را تجویز می‌کند.
  • تورم و کبودی: این دو از عوارض اجتناب ناپذیر عمل بینی هستند که به مرور زمان از بین خواهند رفت. با این حال، می‌توانید با قرار دادن فشرده سازی یخ روی آنها سه بار در روز و بالا بردن سر هنگام خواب، زودتر از شر آنها خلاص شوید.

همچنین عوارض دیگری مانند:

  • هماتوم یا تجمع خون در زیر پوست
  • آلرژی به داروهای بیهوشی
  • پارگی رگ خونی کوچک روی پوست
  • درد خفیف تا چند روز بعد از جراحی

عمل بینی چقدر درد دارد؟

میزان درد بعد از جراحی بینی به عوامل مختلفی از جمله نوع عمل، تکنیک جراحی، آستانه تحمل درد بیمار و مراقبت های بعد از عمل بستگی دارد. به طور کلی، می توان گفت که:

  • در چند ساعت اول بعد از عمل: معمولاً درد قابل توجهی وجود دارد که با مسکن های تجویز شده توسط جراح قابل کنترل است.
  • در روزهای 2 تا 3 بعد از عمل: درد به تدریج کاهش می یابد.
  • در روزهای 4 تا 7 بعد از عمل: بیشتر بیماران درد قابل توجهی ندارند.

در برخی موارد، ممکن است درد تا چند هفته طول بکشد، اما این درد معمولاً خفیف است.

عواملی که می توانند درد بعد از عمل بینی را افزایش دهند:

  1. نوع عمل: جراحی  بینی باز معمولاً درد بیشتری نسبت به عمل بینی بسته دارد.
  2. تکنیک جراحی: جراحان از تکنیک های مختلفی برای جراحی بینی استفاده می کنند. برخی از تکنیک ها درد کمتری نسبت به سایر تکنیک ها دارند.
  3. آستانه تحمل درد بیمار: افراد مختلف آستانه تحمل درد متفاوتی دارند.
  4. مراقبت های بعد از عمل: عدم رعایت دستورالعمل های جراح در مورد مراقبت های بعد از عمل می تواند درد را افزایش دهد.

برای کاهش درد بعد از عمل بینی می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • مسکن های تجویز شده توسط جراح را مصرف کنید.
  • از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • سر خود را بالاتر از سطح قلب خود نگه دارید.
  • از فعالیت های سنگین خودداری کنید.
  • به طور منظم استراحت کنید.

اگر درد شما شدید است یا بیش از چند هفته طول کشید، حتماً با جراح خود تماس بگیرید.

فیلم عمل بینی توسط دکتر سعید سهراب پور

چه زمانی باید بعد از جراحی بینی به پزشک مراجعه کرد؟

در دوران نقاهت باید از علائم هشدار دهنده آگاه باشید. در صورت داشتن هر یک از علائم زیر، در اسرع وقت با پزشک خود تماس بگیرید:

  • تب
  • درد شدیدی که با دارو قابل کنترل نیست
  • تورم غیر طبیعی
  • ترشح چرک زرد یا سبز از محل برش
  • بوی بدی که از برش ها خارج می‌شود
  • خونریزی دائمی‌بینی

اگر به یاد داشته باشید که کبودی و تورم از عوارض طبیعی و اجتناب ناپذیر عمل بینی هستند، این موضوع به شما کمک می‌کند که بی‌دلیل نگران نباشید.

هزینه عمل بینی

هزینه عمل زیبایی بینی

جراحی بینی یکی از محبوب ترین جراحی های پلاستیک در جهان و خصوصا در کشور ما ایران است که می‌تواند زیبایی شما را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد. و البته نباید از میزان اعتماد به نفسی معجزه آسایی که به شما هدیه می‌دهد هم غافل شوید.

اما هزینه عمل بینی به عوامل بسیار زیادی ازجمله سن، وضعیت بینی شما، هدف شما از این عمل و مواردی از این قبلی بستگی دارد. پیشنهاد ما این است که برای اطلاع از قیمت ها حتما با شماره 02188190038 تماس بگیرید.

با رعایت دقیق دستورالعمل های ذکر شده به بهترین نتیجه ممکن دست خواهید یافت. اولین و حیاتی ترین مرحله در رینوپلاستی انتخاب یک جراح بینی مجرب و آگاه است زیرا می‌تواند به طور مستقیم بر نتیجه عمل شما تاثیر بگذارد.

سخن آخر

دکتر سعید سهراب پور تمام اطلاعات، مطالب و دستورالعمل‌ها را به بهترین شکل برای نتیجه بخش بودن عمل شما ارائه می‌دهند. ایشان همه داروها را، چه با نسخه و چه بدون نسخه، با توجه به شرایطتان برایتان تجویز می‌کنند. همه این کارها برای داشتن سریع ترین و بدون عارضه‌ترین بهبودی طراحی شده است.

اکثر مردم می‌دانند که پروسه انجام عمل بینی بسیار مهم است، زیرا عملی خوب و اصولی روند بهبودی را سریعتر می‌کند، کمترین میزان کبودی یا تورم را برایتان ایجاد خواد کرد و مهم تر از همه بینی شما را مطابق با آنچه مدنظرتان بود تغییر خواهد داد.

تمام این موارد نتیجه سپردن عملتان به یک پزشک باتجربه و کاربلد است، در نتیجه حتما در انتخاب جراحتان بسیار دقت کنید.

سوالات متداول در مورد عمل بینی

آیا جراحی بینی باعث بهبود تنفس می‌ شود؟

اگرچه رینوپلاستی یک جراحی زیبایی است، اما می‌تواند تنفس را تا حد زیادی بهبود بخشد. در حین عمل، پزشک گذرگاهی را که از طریق آن جریان هوا گسترده می‌شود و در نتیجه بیمار دچار مشکلات تنفسی می‌شود را از بین می‌برد.

آیا جراحی زیبایی بینی برای همیشه ماندگار است؟

بله، نتایج جراحی بینی مادام العمر است.

آیا عمل زیبایی بینی به خروپف کمک می‌ کند؟

بله. اگرعلت خروپف نقص در ساختار بینی باشد، می‌توان آن را از طریق رینوپلاستی اصلاح کرد.

بهترین سن برای عمل بینی چه سنی است؟

بالاتر هم به طور مفصل گفته شد که سن ایده آل برای عمل بینی بین ۱۸ تا ۴۰ سالگی است.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید

دکتر سعید سهراب پور

دکتر سعید سهراب پور، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و فلوشیپ جراحی های درمانی سر و گردن هستم. افتخار دارم که سال ها در زمینه ی درمان بیماری های مختلف گوش، حلق و بینی و همچنین جراحی های مربوط به سر و گردن فعالیت داشته ام. هدف من از ارائه خدمات در این وب سایت ارائه ی اطلاعات مفید و جامع در زمینه بیماری های گوش، حلق و بینی و جراحی های سر و گردن ، پاسخ به سوالات رایج مراجعین و معرفی جدیدترین روش های درمانی است.

نظرات

5 1 رای
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهناز

عالی شما بهترین هستید من از عمل بینیم خیلی راضیم