مجله پزشکی

اشتراک گذاری

عمل بینی ترمیمی + هزینه + نمونه کار دکتر سعید سهراب پور

بازگرداندن فرم و عملکرد بینی پس از یک یا چند عمل زیبایی بینی در گذشته که به هر دلیلی موفقیت آمیز نبوده‌اند بخش مهمی از فرآیند عمل بینی ترمیمی است. بینش هنری، خلاقیت و توجه دقیق به جزئیات برای رسیدن به موفقیت در طی این عمل توسط جراح شما لازم است. در کلینیک ما اغلب افرادی را داریم که پس از تلاش قبلی برای جراحی ترمیمی بینی، یا برای بهبود نتایج ضعیف از عمل قبلی بینی، به دنبال مشاوره برای عمل بینی ترمیمی هستند.

عمل بینی ترمیمی - دکتر سعید سهراب پور

عمل بینی ترمیمی چیست؟

بینی بارزترین عضو در صورت است که تا حد زیادی بر زیبایی ظاهری ما تاثیر می‌گذارد. هنگامی ‌که بینی در اثر سرطان پوست یا تروما به شدت آسیب دیده است، می‌توان برای بازیابی ظاهر بینی و بازیابی عملکرد آن، عمل بینی ترمیمی را انجام داد.

برخی از آسیب‌ مانند شکستگی که اغلب ممکن است اتفاق بیوفتند. یا حتی عمل های ناموفق سابق، همه و همه ممکن است باعث شوند که فرد به عمل ترمیم بینی فکر کند.

در طی عمل های گذشته، علاوه بر تغییر ظاهر زیبایی بینی، ممکن است آسیب هایی به استخوان های ظریف در ساختار بینی وارد شود که باعث بروز یکی از مشکلات زیر شود:

  • انسداد تنفس
  • احتقان بینی
  • از دست دادن بویایی
  • انحراف تیغه بینی
  • سایر نگرانی ها

در حالی که همه شکستگی های بینی نیاز به جراحی ترمیمی ندارند، این روش می‌تواند عملکرد مختل ساختار بینی را اصلاح کند یا ظاهر آن را بهبود بخشد یا بازیابی کند.

با عمل بینی ترمیمی چه مواردی را می‌توان اصلاح کرد؟

بسته به نیازهای خاص شما، جراحی ترمیمی بینی می تواند موارد زیر را اصلاح کند:

  1. آسیب ناشی از شکستگی بینی یا آسیب تروماتیک
  2. بهبود شکل و عملکرد بینی
  3. بهبود یا بازیابی اندازه، شکل و ظاهر کلی ساختار بینی
  4. انحراف تیغه بینی یا سایر اختلالات عملکرد بینی را ترمیم کنید
  5. بازیابی تنفس طبیعی و حس بویایی
  6. صاف کردن بینی کج
  7. بینی را متقارن تر نشان دهد (به خاطر داشته باشید که تقارن کامل همیشه ممکن نیست)
  8. بینی را کمی کوچکتر یا بزرگتر می‌کند
  9. ارتفاع یک منطقه مسطح را بازیابی می‌کند
  10. ظاهر نوک بینی را تغییر می‌دهد
  11. اندازه دهانه های بزرگ بینی را کاهش می‌دهد
  12. اصلاح ناهنجاری قوز بینی
  13. ظاهر بینی را نسبت به لب بالایی بهبود می‌بخشد
  14. نقایص مادرزادی بینی را اصلاح می‌کند
  15. آسیب های ناشی از آسیب را ترمیم می‌کند
  16. مجاری بینی را باز می‌کند و با این کار باعث بهبود تنفس می‌شود

بازسازی بینی و انجام عمل بینی ترمیمی نیاز به دانش گسترده ای از آناتومی صورت و تکنیک های دقیق دارد که می‌توان از آن برای ارزیابی نگرانی های عملکردی و زیبایی شناختی مناسب در ساختار بینی و اصلاح آنها با دقت استفاده کرد.

ظاهر بینی ناقص اما معمولی را می‌توان بهبود بخشید. بینی کاملاً از دست رفته را می‌توان پس از بیماری یا آسیب بازسازی کرد. بهبودی پس از جراحی بینی سریع است و بسیاری از روش ها را می‌توان به صورت سرپایی انجام داد. مهمتر از همه این است که با عمل بینی ترمیمی می‌توان بهترین نتایج را رقم زد.

اگر از مشکلاتی مانند کج بودن بینی ، کوچک بودن زیاد ، مشکلات تنفسی ، نامناسب بودن فرم بینی نیست به چهره خود بعد از عمل اولیه بینی تان رنج می برید و ناراحت هستید بهتر است نگرانی های خود را کنار بگذارید و برای دریافت مشاوره و همچنین تعیین نوبت از بهترین جراح ترمیمی بینی تهران فرم تماس زیر را پر کنید. 

عمل بینی ترمیمی و سرطان

جراحی ترمیمی بینی - دکتر سعید سهراب پور

همچنین ممکن است برخی افراد به سرطان پوست دچار شده باشند و برای درمان، برداشتن سرطان از روی پوست آنها، روی بینی یا صورتشان جای زخم‌هایی مخدوش به جا بگذارد و نیاز باشد که یک جراح مجرب برای اصلاح ناهنجاری‌های زیبایی اقدام کند‌.

دکتر سهراب پور به عنوان بخشی از جراحی بازسازی سرطان پوست، بازسازی بینی را برای افرادی که موارد ساده یا پیچیده ناهنجاری بینی دارند، پیشنهاد می‌کنند تا ظاهر طبیعی را به بینی و وسط صورت خود بازگردانند.

اکثر جراحان پلاستیک موافق هستند که جراحی بینی یکی از چالش برانگیزترین روش های جراحی زیبایی به دلایل بسیاری است. بینی ساختار پیچیده ای دارد که موقعیت مشخصی در وسط صورت دارد.

عمل بینی، نیازمند اصلاح همزمان ناهنجاری های بینی با حفظ حداکثر عملکرد بینی است. بدون بهینه سازی عملکرد راه هوایی بینی نمی‌توان ظاهر بینی را زیبا کرد.

هدف از عمل بینی ترمیمی

هدف عمل بینی ترمیمی

هدف کلی از بازسازی و ترمیم بینی ، بازیابی یا اصلاح شکل و عملکرد بینی است. علل مختلفی برای تغییر شکل بینی وجود دارد، از جمله:

  • ترومای بینی
  • نقایص مادرزادی
  • تصادفات اتومبیل
  • درگیری های فیزیکی
  • جراحی های قبلی

جراح شما را در کلینیک ارزیابی خواهد کرد تا تصمیم بگیرد که آیا جراحی ترمیمی بینی راه حل مناسبی برای وضعیت بینی شما هست یا خیر. در زمان ویزیت ، لطفاً آماده عکسبرداری برای اهداف بیمه و برنامه ریزی جراحی باشید.

عمل بینی ترمیمی برای هر بیماری اعمال می‌شود که قبلا یک یا چند بار جراحی زیبایی بینی انجام داده است و مایل به بهبود ظاهر و اغلب عملکرد بینی است. اینها یکی از سخت ترین مواردی هستند که جراح ترمیم بینی به دلایل مختلفی با آن مواجه هستند.

عمل ترمیم بینی چه زمانی انجام می‌شود؟

بهترین زمان عمل بینی ترمیمی

جراحی دوم بینی ، به عبارت دیگر رینوپلاستی اصلاحی، یک عمل جراحی است که برای ترمیم بینی پس از جراحی اول انجام می‌شود.

برخی از افرادی که تحت عمل رینوپلاستی قرار گرفته اند ممکن است پس از اولین جراحی از نتایج بصری و فیزیکی ناراحت باشند یا ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند که به مرور زمان ایجاد می‌شود. در هر دو مورد، می‌توان برای رفع عوارض ایجاد شده، عمل بینی ترمیمی را انجام داد، اما زمان لازم برای انجام این عمل از 6 تا 12 ماه تغییر می‌کند.

مزایای عمل بینی ترمیمی

مزایا جراحی ترمیمی بینی

جراحی ترمیمی بینی جراحی است که برای بازگرداندن یک قسمت از دست رفته یا تغییر شکل بدن به ظاهر و عملکرد طبیعی انجام می‌شود. پوست، غضروف، استخوان یا پوشش بینی ممکن است در هر ناحیه ای از صورت یا بینی وجود نداشته باشد. بسته به مشکل، ممکن است بینی شما در عمل ترمیمی بینی به موارد زیر نیاز داشته باشد:

  • بستن زخم ساده
  • پیوند پوست از پیشانی، گوش یا گونه
  • بال زدن از داخل بینی، گونه یا پیشانی
  • برای نقص عمده، جایگزینی پوست خارجی، حمایت از غضروف و پوشش داخلی بینی
  • بازسازی سپتوم بینی یا سپتوپلاستی

سپتوپلاستی یک روش جراحی است که شامل بازسازی عملکردی راه هوایی بینی به دلیل انحراف سپتوم، ضربه یا عمل های ناموفق است. هدف از این جراحی، ایجاد جریان هوای بهتر برای بیمارانی است که از انسداد راه هوایی بینی رنج می‌برند. یا حتی ظاهر بینی خودرا نمی‌پسندند.

افراد در هر سنی ممکن است کاندیدای عمل بینی ترمیمی باشند، اگرچه بر اساس مورد خاص، ممکن است به بیماران بسیار جوان توصیه شود که عمل ترمیم خود را تا زمانی که ویژگی های آنها اندکی بالغ شود به تعویق بیاندازند.

آمادگی برای جراحی ترمیمی بینی

اقدامات قبل از جراحی بینی

  1. شما با بهترین دکتر عمل بینی در تهران ملاقات خواهید کرد تا بینی مورد ارزیابی قرار بگیرید. لطفاً برای بحث در مورد سابقه پزشکی خود، از جمله جراحی های گذشته، مشکلات سلامت فعلی و گذشته و داروها آماده باشید.
  2. جراح بینی ترمیمی یک معاینه جامع از بینی و مشکلات آن به انجام می رساند. پس از ارزیابی، جراح روش مناسب برای عمل بینی ترمیمی در تهران را با جزئیات با شما در میان می‌گذارد و به سوالات یا نگرانی های شما پاسخ می‌دهد.
  3. هنگامی ‌که جراحی ترمیمی بینی برنامه ریزی شد، یک تا دو هفته قبل از عمل ترمیم، لازم است دستورات و توصیه های گفته شده از سوی بهترین دکتر ترمیم بینی تهران را به طور کامل رعایت کنید.
  4. اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنید، باید با پزشک تجویز کننده خود مشورت کنید که آیا باید آنها را برای آمادگی برای جراحی ترمیمی قطع کنید یا خیر.
  5. شب قبل از عمل بینی ترمیمی نباید بعد از نیمه شب چیزی بخورید یا بنوشید.
  6. حداقل دو ساعت قبل از جراحی ترمیمی بینی در تهران خود حاضر شوید و لباس راحت بپوشید.

ما پیراهن یا بلوزی را پیشنهاد می‌کنیم که دکمه های آن بالا می‌رود و نیازی به کشیدن شدن روی سرتان ندارد.

روش انجام عمل بینی ترمیمی

همانطور که متوجه شدید، هدف از جراحی مجدد بینی، بهتر کردن وضعیت بینی شما و عملکرد آن است. بهترین جراح ترمیم بینی تهران تلاش می‌کند تا با توجه به وضعیت بینی دارد، پیوند غضروف را عملی کند و یا غضروف را از ناحیه ای از بینی شما بردارد.

پزشک ، برای عمل بینی ترمیمی در تهران ، غضروف را از تیغه بینی (سپتوم)، گوش یا دنده می‌گیرد. ترمیم بینی هم مثل عمل اولیه بینی، هم به روش باز و هم به روش بسته قابل انجام است. در ادامه این روش ها را بررسی می‌کنیم.

اکثر بیماران ما در طول عمل ترمیمی بینی بیهوشی عمومی دریافت ‌می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که نمی‌توانند عمل را به خاطر بسپارند یا احساس کنند.

بسته به محل برش اولیه، روش ها “باز” یا “بسته” در نظر گرفته می‌شوند.

  • عمل بینی ترمیمی به روش بسته

در روش بسته، برش هایی در داخل سوراخ های بینی ایجاد می‌شود.

  • عمل بینی ترمیمی به روش باز

در روش باز، برشی در پوست بین سوراخ های بینی ایجاد می‌شود. جراح شما فلپ های پوست و بافت نرم را برای اصلاح استخوان بینی، غضروف یا ترکیبی از هر دو بالا می‌برد.

بسته به میزان بازسازی و ترمیم بینی، جراح ممکن است نیاز به گرفتن غضروف از سایر قسمت های بدن شما مانند گوش یا دنده داشته باشد.

روش های عمل ترمیمی بینی

تفاوت عمل بینی اولیه و عمل بینی ترمیمی

رینوپلاستی یک روش جراحی برای زیباتر جلوه دادن بینی و یا برای بهبود عملکرد بینی مرتبط با مشکلات تنفسی است. معمولاً بیماران برای تغییر اندازه، شکل یا زاویه بینی تحت عمل جراحی زیبایی بینی قرار می‌گیرند.

عمل بینی اولیه روشی است که برای اولین بار روی بینی انجام می‌شود.

جراحی بینی ترمیمی روشی است که برای لمس یا بهبود عمل بینی گذشته انجام می‌شود.

 عمل ترمیمی چگونه بینی را بهبود می‌بخشد؟

روش بازسازی بینی بسته به ماهیت ترومای صورت متحمل شده و اهداف جراحی بینی ترمیمی هر فرد متفاوت است. دکتر عمل بینی ترمیمی از روش های پیشرفته ای استفاده می‌کنند که برای نیازهای مربوط به هر فرد شخصی سازی شده است تا به نتیجه ای استثنایی و طبیعی دست یابد‌.

در طول مشاوره عمل بینی ترمیمی در تهران ، یک برنامه درمانی برای رفع نگرانی های زیبایی و نقص های عملکردی در ساختار بینی ایجاد می‌شود. سپس جراح غضروف بینی ، چارچوب ساختاری و بافت پوست را به طور دقیق بررسی می‌کند تا نمایه بینی شما را بازسازی کند. بسته به آسیب شما، فلپ پوست یا پیوند پوست ممکن است لازم باشد. این روش معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود.

چه کسانی می توانند عمل ترمیمی بینی انجام دهند؟

کاندید عمل بینی ترمیمی

اگر به دنبال بهبود ظاهر خود هستید و انتظارات واقع بینانه ای از آنچه می‌توان با عمل ترمیمی انجام داد دارید، جراحی بینی ترمیمی گزینه خوبی برای شماست. شما باید از نظر بدنی سالم باشید و رشد صورت شما کامل شده باشد (این معمولاً به این معنی است که تا اواخر نوجوانی خود صبر کنید).

افرادی که دچار آسیب تروماتیک بینی شده اند و در تنفس مشکل دارند یا کسانی که به دنبال اصلاح ظاهر بینی خود هستند، عموماً کاندیدهای خوبی برای ترمیم بینی هستند. معمولاً هر چه زودتر مشاوره پزشکی پس از آسیب انجام شود، نتیجه جراحی ترمیمی بهتر خواهد بود.

با این حال، در برخی شرایط، آسیب اولیه ممکن است به مدتی برای بهبود قبل از عمل بازسازی نیاز داشته باشد تا پیوند پوست و سایر روش‌های فنی تسهیل شود. بهترین نتایج ممکن است در شرایطی حاصل شود که در آن نیمی از بینی بدون آسیب باقی بماند.

ممکن است به بیماران بسیار جوان توصیه شود که عمل خود را تا زمانی که ویژگی های آنها اندکی بالغ شود به تعویق بیاندازند.

بهبودی بعد از عمل بینی ترمیمی

دوره نقاهت عمل بینی ترمیمی

اگرچه ممکن است تا شش ماه طول بکشد تا بدن شما به طور کامل بهبود یابد، اکثر بیماران ما پس از دو هفته از عمل بینی ترمیمی به بهبودی به محل کار یا مدرسه باز می‌گردند.

برای برداشتن بخیه ها یا آتل ها توسط جراح یا یکی دیگر از اعضای تیم پشتیبانی بالینی ما باید به مطب مراجعه کنید.

بسیار مهم است که دستورالعمل های مراقبتی جراح خود را پس از عمل بینی ترمیمی برای راحت ترین بهبودی ممکن دنبال کنید. اگر سوال یا ابهامی‌ دارید، لطفا با مطب یا کلینیک تماس بگیرید و درخواست صحبت با پزشک یا ترتیب دادن یک قرار ملاقات را داشته باشید.

آیا عمل ترمیم بینی دردناک است؟

جراحی بینی ترمیمی هم مانند عمل بینی اولیه معمولاً خیلی دردناک نیست، اگرچه برخی از مراجعین ممکن است حساسیت یا درد ناشی از احتقان و فشار سینوس را گزارش کنند. جراح شما می‌تواند برخی از گزینه‌های مدیریت درد را از قبل با شما در میان بگذارد و نسخه‌ای برای شما ارائه دهد.

آیا جراحی ترمیمی بینی یک عمل ساده است؟

خیر. جراحی بینی ترمیمی در کل یک عمل چالش برانگیز است. این سختی ناشی از چندین عامل است.

– اول، بینی یک شکل سه بعدی پیچیده دارد که در وسط صورت قرار دارد. تغییرات ایجاد شده در حین عمل بینی ترمیمی اغلب بسیار کوچک هستند. اما این تغییرات می‌توانند تفاوت عمده ای در ظاهر و عملکرد بینی ایجاد کنند. از آنجا که این تغییرات کوچک هستند، حاشیه خطا نیز وجود دارد و کار را سخت و مهم می‌کند.

– دوم، تورم و قرار دادن بی حس کننده موضعی در پوست، بینی را در حین جراحی منحرف می‌کند و بسیاری از تغییرات ظریف ایجاد شده را پنهان می‌کند.

– عمل بینی ترمیمی همچنین برنامه استاندارد یا ترتیب مراحل مشخصی ندارد. پزشکان هر عمل را با توجه به نیازهای بیمار تنظیم می‌کنند و این شخصی ساری هم ممکن است کار را پیچیده کند.

آیا لازم است بعد از عمل ترمیمی بینی در بیمارستان بمانم؟

عمل سرپایی ترمیم بینی

تقریباً همه کسانی که جراحی بینی ترمیمی انجام می‌دهند می‌توانند با خیال راحت بیمارستان را در همان روز پس از جراحی ترک کنند. در موارد نادر، در صورت داشتن حالت تهوع یا سایر مشکلات سلامتی که نیاز به نظارت دارند، ممکن است نیاز باشد که یک شب در بیمارستان بمانید.

دوره نقاهت بعد از عمل بینی ترمیمی

دوره ریکاوری عمل بینی ترمیمی

در دوره بهبودی عمل بینی ترمیمی چه انتظاری باید داشت؟ چه مدت از کار بیکار خواهم شد؟ چه زمانی می توانم ورزش را از سر بگیرم؟

این روش بسته به میزان کار مورد نیاز می‌تواند بین 1 تا 3 ساعت طول بکشد. در پایان جراحی ترمیمی بینی ، یک آتل در قسمت بیرونی بینی شما اعمال می‌شود تا ساختار و شکل جدید را در طول دوره بهبودی اولیه پشتیبانی کند. بسته بندی گاز یا آتل ممکن است برای چند روز در داخل بینی شما قرار داده شود تا به کاهش خونریزی کمک کند.

در صورت وجود برش های خارجی از بخیه استفاده می‌شود و باید 5 تا 7 روز پس از عمل بینی ترمیمی برداشته شود.

برای حاصل شدن بهترین نتیجه، باید برای استراحت پس از جراحی ترمیمی بینی برنامه ریزی کنید. در چند روز اول پس از ترمیم بینی، اکثر بیماران مقداری تورم و ناراحتی را در محل جراحی تجربه می‌کنند.

اما پس از آن احساس بهتری خواهید داشت و به حالت عادی خود باز خواهند گشت.

نیاز است برنامه ریزی کنید که 1 تا 2 هفته از کار خارج شوید. در طول دوران نقاهت، باید تا 4 هفته پس از عمل بینی ترمیمی ، از انجام فعالیت های بدنی شدید شامل بلند کردن و کشیدن خودداری کنید.

علاوه بر این، باید از هر گونه فشاری که به بینی شما وارد می‌شود، از جمله استفاده از عینک، خودداری کنید.

آیا عمل بینی ترمیمی خطرناک است؟

همه جراحی ها خطراتی دارند. خوشبختانه خطرات جراحی بینی ترمیمی بسیار بسیار نادر است. قبل از عمل ترمیمی ، پزشک در مورد خطرات و مزایای جراحی با جزئیات با شما صحبت خواهد کرد.

آیا بیمه هزینه جراحی ترمیم بینی را پرداخت می‌کند؟

هزینه عمل ترمیمی بینی

گاهی اوقات بیمه هزینه جراحی بینی را پرداخت می‌کند اما این نکته بستگی به بیمه نامه دارد. قبل از برنامه ریزی برای عمل بینی ترمیمی ، مطب پزشک به شما کمک می‌کند تا مجوز کتبی قبلی از شرکت بیمه خود دریافت کنید.

اگرچه این تضمینی برای پوشش نیست، اما تنها راه تأیید این است که جراحی بینی یک مزیت تحت پوشش است. گاهی اوقات بیمه بخشی از جراحی بینی را پرداخت می‌کند، اما سایر قسمت ها را نمی‌پردازد.

آیا می‌توانم ببینم بینی من بعد از ترمیم چه شکلی است؟

بله. قبل از مشاوره، پزشک شما از چندین نما از صورت شما عکس های استاندارد می‌گیرد. این عکس‌ها را می‌توان دستکاری کرد تا به شما ایده دهد که بینی شما بعد از جراحی ترمیمی بینی چگونه به نظر می‌رسد.

بعد از ترمیم بینی، تا کی کبودی خواهم داشت؟

اگر همانطور کا بالاتر گفتیم، مقداری کبودی جزئی دارید، معمولاً یک هفته یا بیشتر طول می‌کشد.

در عمل بینی ترمیمی، به دنبال چه پزشکی باشم؟

بینی مشخص ترین ویژگی صورت است و حتی یک تغییر جزئی در اندازه یا شکل آن می‌تواند ظاهر فرد را تا حد زیادی تغییر دهد. هدف از عمل ترمیمی بینی در تهران بهبود زیبایی بینی و ایجاد هماهنگی با سایر اجزای صورت است. پس مهم است که فرد درستی آن را ترمیم کند.

بهترین جراح بینی ترمیمی تهران

جراحان پلاستیک صورت یا متخصص گوش و حلق و بینی (ENT) اکثر جراحی های بینی را انجام می‌دهند.

  1. شما احتمالاً یک جراح با شهرت خوب در بین بیماران و سایر پزشکان می‌خواهید.
  2. اطمینان حاصل کنید که عمل بینی ترمیمی شما در یک مرکز جراحی،بیمارستان یا کلینیک معتبرانجام می‌شود.
  3. باید با جراح ترمیم بینی خود نیز احساس راحتی کنید.
  4. به دنبال جراحی باشید که بتواند با عبارات قابل درک به شما توضیح دهد که در طول جراحی شما چه اتفاقی می‌افتد.
  5. علی‌رغم بهترین تلاش جراح، عمل بینی ترمیمی نسبت به جراحی بینی اولیه (بدون جراحی بینی قبلی) نرخ تجدید نظر بیشتری دارد. مهم است که از این موضوع آگاه باشید زیرا هیچ جراح پلاستیک اخلاقی نمی‌تواند نتیجه جراحی بینی مجدد یا هر عمل جراحی پلاستیک زیبایی دیگر را برای آن موضوع تضمین کند.
  6. اگر در نظر دارید که عمل ترمیمی بینی را انجام دهید، مطمئن شوید که جراح پلاستیک شما، تجربه قابل توجهی در جراحی بینی دارد. جراحان باتجربه عمل بینی بیشتر از کسانی که این عمل را به ندرت انجام می‌دهند، موارد عمل ترمیمی موفقیت آمیز داشته‌اند.
  7. به وب سایت جراح احتمالی خود نگاهی کنید تا ببینید چند مورد جراحی بینی در گالری عکس آنها وجود دارد.
  8. تصویربرداری کامپیوتری ممکن است برای جراح شما مفید باشد تا به صورت بصری پیامد بالقوه‌ای را که ممکن است از جراحی انتظار داشته باشید، بیان کند، و نیز به شما نشان دهد که پزشکتان تا جه حد می‌تواند جراحی ترمیمی بینی را به درستی انجام دهد. بیمارانی که توسط این پزشک عمل بینی دریافت کرده‌اند نیز منبع خوبی برای بیماران آینده هستند.

در نهایت، تصمیم شما برای انجام عمل بینی ترمیمی یک تصمیم شخصی است. انتخاب یک جراح پلاستیک با تجربه و دارای گواهی بورد که با شما “ارتباط” داشته باشد و اعتماد شما را جلب کرده باشد، بهترین شانس را برای یک نتیجه موفقیت‌ آمیز است.

اکثر بیمارانی که از نتیجه جراحی بینی اولیه ناراضی هستند، در صورتی که از این توصیه های ساده پیروی کنند، از نتیجه عمل بینی ترمیمی راضی هستند.

در طول جلسه مشاوره عمل بینی ترمیمی چه اتفاقی می‌افتد؟

در طول مشاوره، جراح عکس‌هایی می‌گیرد و به احتمال زیاد در مورد خودتان سوالاتی می‌پرسد:

  • نوع پوست
  • پیشینه قومیتی
  • سن
  • سابقه جراحی یا ضربه قبلی
  • سابقه انسداد بینی یا مشکلات تنفسی

مشاوره عمل بینی ترمیمی

علاوه بر این، بهترین دکتر عمل بینی ترمیمی تهران توضیح خواهد داد:

  • چگونه می‌توان استخوان ها و غضروف بینی را برای تغییر شکل بینی تراشید
  • آنچه فرد می‌تواند از این روش انتظار داشته باشد
  • جایی که عمل بینی ترمیمی انجام خواهد شد
  • گزینه هایی برای بیهوشی
  • عوارض احتمالی

قبل از جراحی ترمیمی بینی در تهران ، جراح شرح حال و معاینه کاملی را انجام می‌دهد و ارزیابی می‌کند که آیا عمل بینی ترمیمی نیاز به برداشتن بافت خود فرد مانند پوست یا غضروف برای ترمیم بینی دارد یا خیر.

در طول عمل ترمیم بینی چه اتفاقی می‌افتد؟

صرف نظر از نوع عمل، جراح با استفاده از بیهوشی اطمینان حاصل می‌کند که فرد راحت است. بیهوشی عمومی‌ باعث خواب عمیق در حین جراحی می‌شود در حالی که ترکیبی از داروهای آرام بخش خفیف و بی حسی موضعی به بیمار اجازه می‌دهد در طول عمل بینی ترمیمی بیدار اما آرام و بدون درد بماند.

هنگامی‌ که فرد تحت بیهوشی قرار می‌گیرد، جراح ممکن است برش اولیه را در قسمت زیرین بینی ایجاد کند و سپس پوست را حرکت دهد تا به استخوان و غضروف زیرین دسترسی پیدا کند. جراح ممکن است از چاقوی جراحی برای برداشتن غضروف اضافی و ابزار ظریفی به نام استئوتوم برای شکل دادن به استخوان استفاده کند.

در حین انجام جراحی بینی ترمیمی برای بهبود ظاهر بینی، جراح ممکن است با جراحی، مشکلات موجود در راه هوایی بینی را برای بهبود تنفس برطرف کند. چند نمونه از این روش ها عبارتند از:

– سپتوپلاستی: بینی برای صاف کردن سپتوم بینی، منحرف شده و دیواره داخلی که دو حفره بینی را از هم جدا می‌کند.

– کاهش شاخک تحتانی: برای رفع ساختارهای استخوانی پوشیده از غشاء در داخل بینی که ممکن است به دلیل آلرژی یا مشکلات سینوسی بزرگ شوند.

– ترمیم دریچه بینی: برای تقویت یا بزرگ شدن مکان های باریک غیرعادی داخل بینی.

– پیوند غضروف: برای تقویت و حمایت از بینی در حین جراحی زیبایی بینی یا جراحی راه هوایی بینی. بیشتر این گرافت ها از تیغه بینی (از داخل بینی) یا در جراحی های پیچیده تر از پشت گوش یا از دیواره قفسه سینه (غضروف دنده) گرفته می‌شود.

عوارض بعد از عمل بینی ترمیمی چه مواردی هستند؟

عوارض عمل بینی ترمیمی

– تورم بینی ترمیم شده ممکن است تا چند هفته ادامه داشته باشد. یک سال یا بیشتر طول می‌کشد تا تمام تورم های بینی برطرف شود، اما اکثر بیماران در عرض چند هفته بهبودی در ظاهر خود مشاهده می‌کنند.

– درد یا ناراحتی را می‌توان با کمپرس سرد تسکین داد یا جراح ممکن است داروهای ضد درد تجویز کند.

– تورم و پف صورت در روز اول پس از جراحی بینی ترمیمی آشکارتر است.

  • ممکن است بعد از عمل بینی ترمیمی دچار بی‌حسی پوست شوید. این مشکل معمولا موقتی است.
  • با این حال، بیماران اغلب تورم باقی‌ مانده‌ای دارند که نوک بینی را برای چند ماه پس از جراحی تحت تأثیر قرار می‌دهد (تا یک سال طول می‌کشد). این تورم باقیمانده ممکن است بیاید و برود و در صبح بدتر شود.

– کبودی یا تورم جزئی در اطراف چشم شایع است.

– اکثر مردم متوجه می‌شوند که می‌توانند در عرض یک هفته به محل کار یا مدرسه بازگردند.

چگونه آثار عمل ترمیم بینی را کم کنیم؟

توجه: اینها فقط دستورالعمل های کلی هستند. جراح در مورد انتظارات معقول هر فرد برای دوره پس از جراحی صحبت خواهد کرد.

  1. رعایت دقیق دستورالعمل های جراح پس از عمل بینی ترمیمی بسیار مهم است.
  2. تا دو یا سه هفته پس از جراحی ترمیمی از دمیدن در بینی خودداری کنید.
  3. در سه روز اول هنگام خواب سر را بالا نگه دارید.
  4. از آفتاب دوری کنید.
  5. مراقب باشید تا از فعالیت بدنی اجتناب کنید و خطر هر گونه آسیب را به حداقل برسانید.
  6. تمام قرارهای بعدی بعد از جراحی را شرکت کنید.
  7. در صورت بروز هرگونه مشکل یا تغییر غیرمنتظره فوراً به تیم جراحی هشدار دهید، از جمله:
  • تب بیش از 101 درجه
  • خون ریزی بیش از حد
  • درد کنترل نشده
  • بثورات پوستی
  • اختلال بینایی
  • هر گونه علائم غیر معمول دیگر

چند بار می‌توان بینی را عمل ترمیمی کرد؟

جراحی بینی ترمیمی

هیچ عدد مشخصی برای اینکه یک فرد می‌تواند چند عمل جراحی زیبایی بینی انجام دهد وجود ندارد. با این حال، مقدار محدودی وجود دارد که می‌توانید در آنها نتایج موثری به دست آورید. هر عمل اضافی بینی با عوارض دیگری همراه است. هنگامی ‌که عوارض بیش از حد وجود داشته باشد، خطرات افزایش می‌یابد.

چرا باید برای دومین جراحی بینی یک سال صبر کرد؟

عمل ترمیمی بینی

گام اولیه برای دریافت عمل بینی ترمیمی این است که منتظر بمانید تا بینی از اثرات جراحی قبلی بهبود یابد. بهبود کامل بافت، استخوان و غضروف بینی، محیطی سالم را برای ترمیم بینی آماده می‌کند.

بنابراین برای جراحی بینی دوم باید یک سال بعد از جراحی قبلی صبر کرد. اگرچه ممکن است صبر کردن در چنین شرایطی بسیار دشوار باشد، اما برای شما مهم است که مطمئن شوید که انجام جراحی بینی ترمیمی تصمیمی درست با نتایجی درست است.

اگر از نتایج خود راضی نیستید، ممکن است به جراح خود که این عمل را انجام داده مراجعه نکنید، که می‌تواند به عنوان فرصتی برای انجام تحقیقات تلقی شود.

یک جراح که در عمل بینی ترمیمی و در کل، در جراحی بینی تخصص دارد ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. شما می‌توانید به توصیه ها و بررسی ها اعتماد کنید تا شما را در مسیر درست هدایت کنند. البته، اگر به جراح پلاستیک خود اطمینان کامل دارید، همیشه می‌توانید از او نیز درخواست کنید که عمل بینی ترمیمی را برای شما انجام دهد.

مهم نیست که جراح شما چقدر عالی باشد، ممکن است با عوارض یا موقعیت های غیرمنتظره ای مواجه شوید. برای رفع هر گونه مشکل بعد از جراحی بینی باید با جراح پلاستیک خود تماس بگیرید. اگر از پاسخ های جراح خود راضی نیستید، همیشه می‌توانید از یک پزشک دیگر نظر و مشورت بخواهید. توصیه می‌شود که این فرآیند را تنها زمانی شروع کنید که پزشکی را پیدا کنید که کاملاً به آن اعتماد دارید.

پس از عمل بینی ترمیمی به این نکات توجه کنید

بایدها و نبایدها

بسیار مهم است که توصیه های جراح را برای مراقبت های بعد از عمل، خصوصا بعد از عمل بینی ترمیمی، به منظور بهبود هر چه سریعتر رعایت کنید. بینی شما برای بار دوم یا بیشتر مورد جراحی قرار گرفته، پس مهم است که مراقبت از آن را بیشتر کنید.

بهترین نوع مراقبت هم، پیروی از توصیه های پزشک جراح و یا دستیار اوست. این توصیه ها را جدی بگیرید.

بعد از جراحی بینی ترمیمی چه کاری نباید کرد؟

کارهایی که نباید بعد از جراحی بینی دوم انجام دهید حداقل به اندازه کارهایی که باید انجام دهید مهم است. این موارد به شرح زیر است؛

  1. حداقل تا دو هفته پس از عمل بینی ترمیمی در هیچ فعالیت سنگینی شرکت نکنید. شما باید به هر قیمتی، حداقل برای چند ماه، از فعالیت هایی که می‌توانند باعث آسیب شوند، مانند ورزش، دوری کنید.
  2. نگران هیچ نشانه ای از عوارض بعد از عمل یا عفونت نباشید. روند بازیابی شما به مرور زمان انجام خواهد شد.
  3. از آسیب رساندن به بینی در دوران نقاهت خودداری کنید.
  4. قرارهای بعدی را نادیده نگیرید. این قرار ملاقات ها بهبودی شما را سرعت می‌بخشند.
  5. در صورت امکان در 3 هفته اول پس از جراحی بینی ترمیمی از دمیدن بینی خودداری کنید.
  6. تا 3 هفته پس از جراحی از مصرف غذاهای تند و شور خودداری کنید.
  7. حداقل تا دو هفته پس از عمل از هیچ دارو یا مکملی که خون را رقیق می‌کند مانند ایبوپروفن و آسپرین، ستفاده نکنید.
  8. نگران بهبودی خود نباشید این روند می‌تواند آهسته و ناراحت‌کننده باشد، اما اضطراب می‌تواند به اندازه فعالیت بدنی برای روند بهبودی مضر باشد. آرام و مثبت باشید و سعی کنید استراحت کافی داشته باشید.
  9. از مصرف الکل خودداری کنید.
  10. سیگار نکشید.

جدول زمانی بهبود عمل بینی ترمیمی

عمل بینی ترمیمی در تهران

24 ساعت پس از عمل بینی ثانویه

در طی 24 ساعت اول پس از عمل ترمیم بینی ، ممکن است احساس خواب آلودگی و چرت زدن در داخل و خارج از خواب داشته باشید. اگر آرامبخش یا بیهوشی عمومی‌ دریافت کنید، ممکن است این احساس را داشته باشید. اگر فقط بی‌حسی موضعی دریافت کنید و در طول عمل بیدار بمانید، پس از آن احساس خواب آلودگی نخواهید داشت. پس از بیهوشی یا آرامبخشی، نمی‌توانید تا 24 ساعت پس از بیدار شدن از خواب رانندگی کنید.

هیچ اشکالی ندارد که در 24 ساعت اول پس از عمل بینی ترمیمی در اطراف خانه استراحت کنید. در واقع، توصیه می‌کنیم در 24 ساعت اول پس از عمل تا حد امکان کمتر جنب و جوش کنید. تمرکز شما باید روی استراحت باشد.

48 ساعت پس از ترمیم بینی

دو روز پس از عمل ترمیمی بینی ، ممکن است همچنان احساس خستگی کنید. شما نمی‌توانید ظرف 24 ساعت پس از مصرف مسکن های تجویزی، رانندگی کنید. بنابراین، اگر مسکن های تجویزی مصرف می‌کنید و نیاز به ترک خانه دارید، ترتیبی دهید که یکی از عزیزان شما رانندگی کند. ما به شدت توصیه می‌کنیم که دو روز پس از عمل خود راه رفتن را شروع کنید تا خون شما جریان یابد.

با این حال، هنوز باید روی استراحت تمرکز کنید. اگر نسخه‌ای مصرف می‌کنید که می‌تواند باعث خواب‌آلودگی شود، ممکن است بخواهید فعالیت‌های آرامی‌ را آماده کنید که بدون نیاز به تمرکز زیاد، شما را سرگرم کند. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید به جای انجام یک بازی رایانه‌ای شدید، فیلم های مورد علاقه خود را تماشا کنید.

پنج روز پس از عمل ترمیم بینی

پنج روز پس از عمل بینی ترمیمی ، شما می‌توانید به محل کار یا مدرسه بازگردید. تنها استثنا در این مورد است که شما شغل اداری ندارید. اگر شغل شما به فعالیت بدنی زیادی نیاز دارد، باید تا ده روز پس از عمل خود صبر کنید تا به سر کار خود بازگردید. در این مرحله، شما باید شبیه خود قدیمی‌ خود باشید، اما هنوز بهبودی پوست شما به پایان نرسیده است.

دو هفته پس از جراحی بینی ترمیمی

هر بدن با سرعت متفاوتی بهبود می‌یابد. برخی از افرادی که در یک انبار یا کار ساختمانی کار می‌کنند، احساس آمادگی می‌کنند تا ده روز پس از عمل ترمیم بینی به سر کار بازگردند، اما به طور کلی، شما نیازی به مرخصی بیش از دو هفته از کار ندارید.

سه تا چهار هفته جراحی اصلاح بینی

بین سه تا چهار هفته پس از جراحی ترمیم بینی ، باید بتوانید فعالیت‌های قلبی عروقی با شدت متوسط، مانند شنا، اسپینینگ، پارو زدن، یا دویدن را امتحان کنید. با این حال، غضروف و استخوان‌های شما هنوز به طور کامل پایدار نیستند، بنابراین همچنان باید از ورزش‌های مقاومتی و ورزش‌های قلبی عروقی با شدت شدید اجتناب کنید.

شش هفته پس از ترمیم بینی

شش هفته بعد از عمل بینی ترمیمی ، غضروف ها و استخوان های بینی شما به طور کامل مستقر خواهند شد. در این زمان هیچ محدودیتی برای تمرینی که می‌توانید انجام دهید وجود نخواهد داشت. شما آزادید که هر چقدر که می‌خواهید بدوید و هر چقدر که می‌خواهید وزنه برداری کنید. همچنین ممکن است عینک بزنید و دوباره بینی خود را باد کنید.

بعد از عمل بینی ترمیمی چه زمانی نتایج را می‌بینم؟

حدود یک هفته پس از جراحی ترمیمی بینی ، زمانی که اسپلینت جدا می شود، باید متوجه تفاوت ظاهری شوید. ممکن است تا یک سال طول بکشد تا بینی شما به طور کامل به شکل جدید خود برسد. در این مدت، مقداری تورم صورت طبیعی است. اکثر افرادی که برای رفع انحراف سپتوم یا سایر مشکلات پزشکی عمل بینی ترمیمی انجام می دهند، در عرض شش هفته بهبود می یابند.

هزینه های ضروری قبل از عمل بینی ترمیمی

جراحی ترمیمی بینی در تهران

بخشی از هزینه های عمل بینی ترمیمی در تهران به هزینه های پیش از عمل اختصاص می‌یابد، که اتفاقا این هزینه ها مهم و دارای اهمیت هستند.

بهتر است بگوییم، شما پیش از آن که برای عمل بینی ترمیمی اقدام کنید، باید بخشی از پولتان را برای اقدامات پیش از عمل در نظر بگیرید. این اقدامات را در ادامه توضیح می‌دهیم:

1. هزینه مشاوره :

برخی از جراحان عمل بینی ترمیمی در تهران برای مشاوره دادن و ویزیت بینی هزینه ای را از بیمار دریافت نمی‌کند. اما به همین نسبت پزشکانی هم وجود دارند که برای مراجعه به آنها جهت دریافت مشاوره باید حق ویزیتی را پرداخت کنید.

بعضی از پزشکان هزینه ای برای مشاوره و ویزیت اولیه دریافت نمی کنند، اما برخی دیگر برای مشاوره و معاینه باید حق ویزیت را پرداخت کرد.

2. هزینه آزمایش ترمیم بینی

قبل از انجام جراحی بینی ترمیمی، پزشک جراح شما آزمایش هایی را تجویز خواهد کرد که باید حتما نتایج آنها را پیش از عمل به پزشکتان ارائه کنید.

این آزمایش ها با مقدار غلظت و انعقاد خون، قند خون شما، وجود کم خونی و یا کمبود آهن و غیره هستند.

3.هزینه دارو :

این مورد برای همه وجود ندارد و اکثر اوقات در موارد خاص توصیه می‌شود که دارو مصرف کنید. در واقع ممکن است نیاز باشد که پیش از انجام عمل بینی ترمیمی دارویی را برای آمادگی، مصرف کنید.

4. هزینه تصویربرداری از بینی

گرفتن عکس از بینی از موارد بسیار ضروری و مهم، پیش از عمل بینی ترمیمی است.

برای این کار ممکن است پزشک شما در مطب یا کلینیک خودش تجهیزات لازم را داشته باشد و عکس‌برداری را همان جا انجام دهد.

و یا ممکن است برای انجام عکس‌برداری پیش از عمل ترمیم بینی، شما را به مراکز عکس برداری مخصوص این کار بفرستد.

دانستن این نکته مهم است که عکس های گرفته شده اصلا نباید روتوش شده باشند تا جراح شما بتواند با استفاده از آن عکس مشکلات بینی‌تان را به درستی مشاهده کرده و برای زیباسازی آن اقدام کند.

5. هزینه کلینیک یا بیمارستان :

به طور معمول هزینه عمل بینی ترمیمی در کلینیک ها، از هزینه انجام این عمل در بیمارستان کمتر است.

به این دلیل که اگر بیمار عمل را در مطب یا کلینیک انجام دهد چند ساعت پس از عمل می‌‌تواند محل را ترک کرده و در خانه به استراحت بپردازد.

اما اگر همین عمل بینی ترمیمی در تهران در بیمارستان انجام شود و یا به دلیل داشتن بیماری خاص پزشک تجویز کند که پس از عمل در بیمارستان بستری شوید، به دلیل خدمات مختلفی که در آنجا دریافت می‌کنید، باید هزینه بیشتری را بپردازید.

6. هزینه عمل بینی ترمیمی

هزینه خود جراحی ترمیم بینی ، به عوامل مختلفی از جمله پیچیدگی جراحی، تجربه جراح و جغرافیا ( محلی که جراحی را دریافت می‌کنید) بستگی دارد.

دکتر سعید سهراب پور

دکتر سعید سهراب پور، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و فلوشیپ جراحی های درمانی سر و گردن هستم. افتخار دارم که سال ها در زمینه ی درمان بیماری های مختلف گوش، حلق و بینی و همچنین جراحی های مربوط به سر و گردن فعالیت داشته ام. هدف من از ارائه خدمات در این وب سایت ارائه ی اطلاعات مفید و جامع در زمینه بیماری های گوش، حلق و بینی و جراحی های سر و گردن ، پاسخ به سوالات رایج مراجعین و معرفی جدیدترین روش های درمانی است.

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها